شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تکواندو#المپیک

برای کسب سهمیه المپیک ناامید نیستیم/ تکواندو می‌تواند پوست اندازی داشته باشد

برای کسب سهمیه المپیک ناامید نیستیم/ تکواندو می‌تواند پوست اندازی داشته باشد

دبیر سابق فدراسیون تکواندو گفت: برای کسب سهمیه المپیک ناامید نیستیم ولی مسیر دشواری داریم.

حسن ذوالقدر، مربی و کارشناس تکواندو درباره شرایط تیم ملی برای برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان مکزیک به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: ترکیب، ترکیب بسیار جوانی است. سرمربی تیم ملی آقای بیژن مقانلو ریسک بزرگی کرده و یک تیم جوان را می‌خواهد به مسابقات ببرد. با توجه به تفکر شایسته سالاری بهترین نفرات در رقابت های انتخابی گزینش شدند. آنچه که بنده متصور هستم این است که کادر فنی در تلاش است که بتواند با نفرات جدید و جوان نتیجه خوبی را کسب کند. البته با توجه به نزدیکی این مسابقات با المپیک پاریس شرایط برای همه فشرده و دشوار است اما تیم با انگیزه‌ای داریم. نمی‌توانم نتیجه‌ای را پیش‌بینی کنم ولی به موفقیت این تیم امیدوارم هستم.

دبیر سابق فدراسیون تکواندو در پاسخ به این پرسش که تیم جوان فعلی در رقابت‌های قهرمانی آسیا نتوانست انتظارات را برآورده کند و در مسابقات مهمی چون رقابت‌های جهانی می‌توان شاهد نتیجه بهتری بود؟ اظهار کرد: تیم‌ ملی در گذشته نتوانست آن نتیجه مورد انتظار را کسب کند ولی با توجه به شرایط سنی ملی پوشان نمایش خوبی را شاهد بودیم. در حال حاضر تیم اعزامی بر مبنای رقابت‌های انتخابی گزینش شده که می‌توان به موفقیت آنها امیدوار بود ولی بهتر است که همیشه نتیجه‌گرا نباشیم چرا که این تفکر دست کادر فنی را برای جوانگرایی بسته نگه می‌دارد. این یک فرصت مناسب است تا تکواندو ایران بتواند یک پوست اندازی کند.

ذوالقدر در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار برنا در خصوص شانس کسب سهمیه المپیک با توجه به عدم حضور تیم ملی در چند گرندپری اخیر، گفت: ناامید نیستیم. البته کسب سهمیه برای ما بسیار مشقت بار خواهد بود چون رقبای ما هم در تلاش هستند ولی مسابقات قهرمانی جهان و گرندپری سال 2023 شاید بتواند کمک کننده باشد. شرایط اینطور نیست که نخواهیم تلاش کنیم ولی وضعیت دشواری داریم هرچند که معتقد هستم سهمیه را باید بتوانیم از طریق رنکینگ سیستم به دست بیاوریم. هیچ دلیلی وجود ندارد که تیم ملی و اعضای کادر فنی بخواهند کوتاهی کنند چه بسا که نتیجه جهانی هم می‌تواند روش کار را روشن کند.

وی درباره سیاست فدراسیون در رابطه با استفاده از مربیان متفاوت در تورنمنت‌های مختلف بیان کرد: همانطور که ورزشکاران نیازمند کسب تجربه هستند مربیان ما هم باید تجربه بین المللی را به دست بیاورند. سیاست خوبی است و اکثر مربیان ما جویای نام هستند و باید از آنها استفاده کرد.

2304041

کارشناش تکواندو در مورد شانس سجاد مردانی و اکرم خدابنده در انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی توضیح داد: فکر می‌کنم شانس ضعیفی داریم ولی مردانی بازیکن بسیار با تجربه‌ای است و نتایج درخشانی دارد و البته بیشتر شناخته شده‌تر است اما در مجموع شانس زیادی برای کسب رای این دو ورزشکار در این انتخابات نمی‌بینم.

خبرنگار: فریبا جلیل‌ خانی

انتهای پیام