شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#شگفت انگیز

رونمایی از شهر شگفت انگیز هوشمند هیوندای+عکس

رونمایی از شهر شگفت انگیز هوشمند هیوندای+عکس

رونمایی از شهر شگفت انگیز هوشمند هیوندای+عکس
هیوندای با معرفی یک ایده مفهومی، برداشت خود از شهرهای آینده را به نمایش گذاشته است.

به گزارش ثریا گروه خودروسازی هیوندای تمایل زیادی برای گسترش فعالیت‌های خود به سایر زمینه‌ها دارد. این شرکت در سال 2020 با خرید بوستون داینامیکس، وارد عرصه ربات‌های پیشرفته و هوشمند شد. اوایل امسال هم این شرکت با سرمایه‌گذاری 400 میلیون دلاری در زمینه ارتقای ربات‌ها و هوشمندترسازی آنها نشان داد که دنیای ربات‌ها را با جدیت دنبال می‌کند. کمپانی بزرگ کره‌ای حالا با معرفی یک ایده مفهومی، برداشت خود از شهرهای آینده را به نمایش گذاشته است که برمبنای کنار هم قرار گرفتن بلوک های شش ضلعی ساخته خواهد شد.

شهر مفهومی هیوندای در واقع بخشی از یک نمایشگاه مجازی است. در این نمایشگاه ایده‌های نوین هیوندای در معرض بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. پروژه شهر هوشمند نتیجه همکاری هیوندای با شرکتHyunJoon Yoo Architects است. این شهر ساختاری متشکل از بلوک‌های شش ضلعی دارد و در آن شهروندان عنصر اصلی هستند. این ساختار در واقع سنگ بنای ایده نوین هیوندای محسوب می‌شود؛ کره‌ای‌ها معتقدند چنین ساختاری با جریان زندگی در یک شهر و راهکارهای لازم هماهنگی بهتر و بیشتری دارد.

شهر مدرن هیوندای با بلوک‌هایی متشکل از هسته سبز

همانطور که در تصاویر می‌توانید مشاهده نمایید، در پروژه شهر هیوندای هسته هر بلوک مخصوص فضای سبز و دریاچه مصنوعی است. پارک‌ها، ساختمان‌ها، سدها و سایر المان‌های شهری در اطراف هسته قرار دارند. اگر با دقت به تصاویر نگاه کنید، اثری از خیابان در شهر پیشرفته هیوندای نخواهید دید، زیرا خودروهای باید در تونل‌های زیرزمینی رفت و آمد کنند.

کره‌ای‌ها وسایل نقلیه شهر نوین خود را با فناوری کاملا خودران تصور می‌کنند و هاب‌های منطقه‌ای را برای حمل و تحویل کالاها و خدمات در نظر گرفته‌اند. جالب آنکه ربات‌ها وظیفه انتقال کالاها از این هاب‌ها را بر عهده دارند تا بیش از پیش بر استفاده از انرژی‌های سبز و پایدار تاکید شود. انرژی شهر مفهومی هیوندای توسط ژنراتورهای پیل سوختی تولید و از طریق یک شبکه هوشمند توزیع می‌شود.

شاید طراحی یک شهر، اقدامی جاه‌طلبانه از سوی هیوندای به نظر برسد. ولی این کمپانی کره‌ای چند وقتی است که درباره راهکارهای مرتبط با صنعت حمل و نقل تحقیق می‌کند. برای مثال در ژانویه گذشته این شرکت از سکوهای رباتیک Plug & Drive رونمایی کرد. این سکوها به اشیاء کوچک متصل می‌شوند و با استفاده از فناوری لایدار و قوای محرکه برقی، آنها را جابجا می‌کنند. انبارهای کالا مکان‌هایی هستند که می‌توان از این سکوها در آنها استفاده کرد. قدرت این سکوها به قدری بالاست که حتی قادر هستند افراد را نیز جابجا کنند. این سکوها از طریق یک جوی استیک هدایت می‌شوند.

یونگچو چی، مدیر بخش نوآوری گروه هیوندای موتور، درباره پروژه جدید این کمپانی می‌گوید:

شهرها سازمان‌های پیچیده‌ای هستند و برنامه‌ریزی برای ساخت یک شهر کامل و بی‌نقص کار سختی است. اما چنین پروژه‌هایی می‌توانند ما را در مسیری درست قرار دهند.

ایده مفهومی هیوندای برای شهرهای آینده جذابیت‌های بالایی دارد، اما از آنجایی که تا حد زیادی به ربات‌های پیشرفته و فناوری خودران متکی است، باید زمان زیادی را برای تحقق آن منتظر بمانیم.

منبع: دیجیاتو