شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#روحانی#بدهی#دولت روحانی#نفت
دفاع کیهان از دولت رئیسی؛ درآمد نفت خرج بدهی دولت روحانی می‌‌شود

دفاع کیهان از دولت رئیسی؛ درآمد نفت خرج بدهی دولت روحانی می‌‌شود

روزنامه کیهان نوشت: هر چند دولت رئیسی موفق شده برخلاف دولت روحانی، صادرات نفت را به طور چشمگیری افزایش دهد اما متأسفانه دولت روحانی آنقدر بدهی به‌جای گذاشته که تا سال‌ها باید دولت فعلی آنها را بازپرداخت کند.

اعتمادآنلاین|

در حالی که در دولت سیزدهم علاوه بر اینکه قیمت نفت افزایش داشته، فروش آن هم ۳ برابر شده است اما اثر مثبت آن بر سفره‌های مردم دیده نمی‌شود. روزنامه کیهان امروز در توجیه این اتفاق نوشته همه درآمدهای نفتی برای پرداخت بدهی دولت روحانی می‌رود!

به گزارش کیهان، درباره این ادعا که «با وجود افزایش 3 برابری فروش و 2 برابری قیمت نفت در دولت رئیسی اما اثر این افزایش چند برابری فروش نفت بر سر سفره‌های مردم هرگز دیده نشده» باید گفت، هر چند دولت رئیسی موفق شده برخلاف دولت روحانی، صادرات نفت را به طور چشمگیری افزایش دهد اما متأسفانه دولت روحانی آنقدر بدهی به‌جای گذاشته که تا سال‌ها باید دولت فعلی آنها را بازپرداخت کند. 

نویسنده در ادامه اظهار کرده  است: طبیعی است بخش زیادی از درآمد نفتی به جای صرف توسعه کشور به ناچار صرف بازپرداخت بدهی دولت روحانی می‌شود. همچنین دولت روانی تمام موجودی صندوق توسعه ملی را خالی و خرج کرده است. بدهی عظیمی نیز از دولت روحانی به بانک مرکزی و بانک‌ها به جای مانده که دولت رئیسی مکلف به تسویه آنهاست.