شهرخبر

کی‌روش اعتقادی به لیگ برتر ندارد/ نیمکت نشین استقلال مسافر جام جهانی می‌شود؟

سرمربی پرتغالی تیم ملی کشورمان باز هم نشان داد که اعتقادی به عملکرد بازیکنان در رقابتهای لیگ برتر ندارد و لیست جام جهانی را بر اساس سلیقه خود انتخاب می‌کند.

کی‌روش اعتقادی به لیگ برتر ندارد/ نیمکت نشین استقلال مسافر جام جهانی می‌شود؟

در رقابت‌های این فصل لیگ برتر و در یازده هفته گذشته مهدی مهدی پور و محمد محبی ، دو بازیکن کلیدی و تاثیر گذار استقلال بودند. محبی چهار گل و دو پاس گل در یازده هفته گذشته این فصل را در کارنامه خود دارد و مهدی مهدی پور نیز با ۳ پاس گل بهترین پاسور و هافبک این تیم بوده است. این دو بازیکن به گواه کارشناسان در همه  بازیهای استقلال به میدان رفتند و نسبتاً بازی‌های قابل قبول و تاثیرگذاری هم از خود به نمایش گذاشتند اما بازی خوب این مهاجم  و هافبک آبی‌پوشان به چشم کارلوس کی روش نیامد و این دو بازیکن که در مقطعی به تیم ملی دعوت شده بودند نیز توسط سرمربی پرتغالی تیم ملی از لیست جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خط خوردند.

درعوض حسین حسینی، روزبه چشمی و ابوالفضل جلالی مسافر جام جهانی قطر شدند.  در این که حسین حسینی و روزبه چشمی جزو بازیکنان ثابت آبی‌پوشان در این فصل بودند،  شکی نیست اما نکته تعجب آور در لیست کیروش حضور ابوالفضل جلالی مدافع چپ نیمکت‌نشین استقلال است که در بازی‌های اخیر آبی‌پوشان فقط از روی نیمکت نظاره گر همبازی‌های خود بوده است.

با این حساب باید گفت که کارلوس کی روش طبق عادت دیرینه خود بازی‌های لیگ برتر را دنبال نمی‌کند و فقط روی بازیکنانی که خودش تشخیص می‌دهد که برای تیم ملی مثمرثمر هستند را انتخاب می‌کند. کاری که در آستانه جام جهانی ۲۰۱۸ با سید جلال حسینی کاپیتان پرسپولیس و وریا غفوری کاپیتان استقلال انجام داد و هر دو بازیکن که در آن مقطع جزو ستاره‌های تیم خود بودند را از لیست جام جهانی خط زد تا شاهد حضور بازیکنی به نام محمد رضا خانزاده روی نیمکت تیم ملی در روسیه باشیم.