افشاگری تازه درباره عاملان ترور سردار سلیمانی

شبکه تلویزیونی «الاباء» گزارش داد، «علی ترکی الجمالی» نماینده فراکسیون «الصادقون» امروز شنبه دولت پیشبرد امور عراق به ریاست «مصطفی الکاظمی» را به سرپوش گذاشتن بر این جنایت متهم کرد و اظهار داشت: چند هفته تا سومین سالگرد جنایت فرودگاه - که شهید ابومهدی المهندس و میهمان (عراق) شهید قاسم سلیمانی فرماندهان عملیات پیروزی بر گروه تروریستی داعش را هدف قرار داد- فاصله داریم؛ بدون اینکه طرف‌هایی که در اجرای جنایت دولت آمریکا همکاری داشتند، برملا شوند.

وی افزود: درباره جنایت فرودگاه بغداد در دوره «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر پیشبرد امور پنهانکاری شد. شواهدی وجود دارد که تایید می کند افسرانی در دولت الکاظمی در همدستی یا سرپوش گذاشتن بر جنایت و عدم افشای دست اندرکاران، دست داشتند. 

الجمالی تصریح کرد: سوالات زیادی وجود دارد که نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور که به نظر می‌رسد با آمریکایی‌ها همدست بوده، به آنها پاسخی نداده است».

وی افزود: دولت الکاظمی روشن شدن حقیقت کامل درباره طرف‌هایی را که در جنایت ترور فرماندهان پیروزی مشارکت و برنامه ریزی کردند و آن را اجرا کردند، به تاخیر انداخت.

پیشتر نیز  «احمد الاسدی» رئیس فراکسیون " السند الوطنی" مجلس عراق در گفت‌ وگو با خبرگزاری المعلومه، دولت پیشبرد امور عراق به نخست ورزی «مصطفی الکاظمی» را که ماموریت آن به پایان رسیده است، به تعلل و سرپوش گذاشتن بر جنایت ترور فرماندهان پیروزی متهم کرده بود.

وی گفته بود که دولت مصطفی الکاظمی به وعده خود درخصوص اخراج نیروهای خارجی از خاک عراق و در راس آن ها نیروهای آمریکایی عمل نکرد.

الاسدی جنایت ترور فرماندهان پیروزی را که آمریکا مرتکب آن شد، نقض آشکار حاکمیت عراق دانست و تاکید کرد که اقدامات انجام شده در این راستا متناسب با حجم این جنایت نیست.

رئیس فراکسیون «السند الوطنی» در ادامه تاکید کرده بود که پرونده اخراج نیروهای بیگانه از خاک کشور و در راس آن ها نیروهای آمریکایی از اولویت های نمایندگان مجلس عراق در مرحله آینده خواهد بود.

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس که به دعوت مقام های عراقی به این کشور سفر کرده بود، در حمله تروریستی پهپادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سلیمانی، ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق و شماری از همرزمان آنها به شهادت رسیدند. حمله فوق به دستور مستقیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا انجام شد و او رسما" مسئولیت انجام این جنایت را برعهده گرفت.