شهر خبر

اتفاقات اهدای جام باعث اتحاد استقلال و پرسپولیس شد

پیشکسوت استقلال گفت: چرا اجازه نمی‌دهید تماشاگران به استادیوم بیایند؟ مگر می‌توان با پخش صدا از بلندگوها جای خالی تماشاگر را در استادیوم پر کرد؟

اتفاقات اهدای جام باعث اتحاد استقلال و پرسپولیس شد

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

سعید مراغه چیان، بازیکن اسبق استقلال که سابقه گلزنی در دربی را هم دارد درباره اتفاقات سوپرجام و حاشیه‌های مربوط به اهدای جام و غیبت تماشاگران در این بازی اظهاراتی انجام داد.

دیدار سوپرجام را چطور ارزیابی کردید؟

متأسفانه من نیمه اول بازی استقلال را ندیدم ولی شنیدم که توپ و میدان در اختیار تیم ما بوده است. در نیمه دوم هم استقلال عالی بود و این نشان می‌داد که تیم استقلال در این دیدار چیزی جز قهرمانی نمی‌خواهد. ضمن اینکه استقلال می‌توانست بازهم گل بزند.

نظرتان درباره بازی نفرات تیم استقلال چیست؟

تعجب می‌کنم که چرا ساپینتو بازهم حردانی را از ترکیب بیرون گذاشت! فکر می‌کنم ساپینتو باعث خط خوردن حردانی شد. این بازیکن در هر تیم دیگری غیر از استقلال بود امروز بازیکن تیم ملی محسوب می‌شد. من درباره محل بازی یامگا هم قبلا گفته بودم که او مدافع راست نیست و باید جلو بازی کند تا شانس گلزنی ما بیشتر شود. اما نظر ساپینتو چیز دیگری است.

در این بازی شرایط ارسلان مطهری را چطور دیدید؟

مطهری فصل قبل هم بازیکن خوبی بود اما فرهاد خیلی به او بازی نمی‌داد. یک فوتبالیست جنگنده، سر زن و شوت زن که خوب و به موقع برمی‌گردد و در عرض حرکات خوبی دارد. او خیلی شبیه به محمد محبی بازی می‌کند؛ نترس و با دل و جرات! فکر می‌کنم بودن مطهری در ترکیب اصلی استقلال آمار گلزنی و بردهای ما را بیشتر خواهد کرد.

نساجی را چطور دیدید؟

من نیمه اول بازی را ندیدم اما کاملا مشخص بود که استقلال شایسته قهرمانی است و از همان ابتدا با قدرت بازی کرد و هیچ فضایی به حریفش نداد.

درباره شادی نکردن استقلالی‌ها پس از گرفتن جام صحبتی دارید؟

من به این رفتار استقلالی‌ها افتخار می‌کنم. واقعاً با اتفاقات اخیر که همه بابت آن ناراحت هستند گرفتن این جام شادی نداشت. امروز فوتبال به دغدغه دوم مردم تبدیل شده و مسئله اصلی نیست. این جام اهمیت زیادی داشت ولی واکنش بازیکنان استقلال را همه پسندیدند و باعث شد محبوبیت بازیکنان استقلال بیشتر شود.

پس از این اتفاق پرسپولیسی‌ها به استقلالی‌ها تبریک گفتند. نظرتان در این باره چیست؟

این اقدام بچه‌های استقلال باعث صمیمیت استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها شد. رفاقت قدیمی‌بین طرفداران این دو تیم و بازیکنان هم بیشتر شد. خوشحال شدم که این اقدام استقلالی‌ها باعث اتحاد سرخابی‌ها شده است.

با گرفتن سوپر جام، کلکسیون جام‌های استقلال کامل شد. نظرتان در این باره چیست؟

این مسابقه در قدیم نبود اما در گذشته تا به امروز استقلال جام‌های زیادی گرفته است. یادم می‌آید یک بار به دفتر باشگاه تاج رفتم و اتاقی را دیدم که اینقدر در آن جام بود که از نگاه کردن به آنها سرتان گیج میرفت. نمیدانم وقتی انقلاب شد چه بلایی بر سر آن همه جام آمد که الان نصف بیشترشان نیستند! کجا رفتند و چه افرادی آنها را بردند، خدا می‌داند. اما همین که استقلال کلکسیونش را با این جام تکمیل کرد باز هم مایه افتخار باشگاه است.

درباره غیبت تماشاگران در مسابقه سوپرجام صحبتی دارید؟

باعث تعجب است که چرا در ایران مسابقات فوتبال بدون تماشاگر برگزار میشود! الان که دیگر کرونا نیست! البته در خلال برگزاری مسابقه صدای تماشاگران می‌آمد ولی خودشان نبودند. آخر صدا که نشد تماشاگر! فوتبالیست‌ها با حضور تماشاگران به وجد می‌آیند و در حین مسابقه دوست دارند خودشان را برای تماشاگران بیشتر به آب و آتش بزنند. چرا اجازه نمیدهند تماشاگران به ورزشگاه بیایند؟ این مردم تنها دلخوشی شان همین فوتبال است. مطمئنم با این وضعیت فوتبال ما از بین می‌رود.