شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تامین اجتماعی#مجلس#معاون اول#رئیس جمهور

نامه به مخبر و میرکاظمی درباره لغو قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی

نامه به مخبر و میرکاظمی درباره لغو قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ما پیگیر لغو قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی بوده‌ایم و نامه‌ای هم به آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور ارسال کرده و در این زمینه صحبت‌هایی نیز با وی و رئیس سازمان برنامه و بودجه داشته‌ایم.

علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به انتشار خبری مبنی بر لغو قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی با برخی از بیمارستان‌ها، گفت: قطعا این موضوع قابل پیگیری است و از طرف کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی این موضوع را پیگیری کرده و تا رسیدن به نتیجه موضوع را دنبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: این مساله برای بازنشستگانی که بیمه تکمیلی دارند و بیمار هستند و باید هزینه پرداخت کنند، مشکلات و گرفتاری‌هایی را ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در جلسات کمسیون اجتماعی با  دعوت از مسئولان مربوطه موضوع لغو قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی با برخی از بیمارستان‌ها  را پیگیری خواهیم کرد، گفت: این موضوع را در جلسات بعدی کمیسیون اجتماعی مطرح و پیگیری خواهیم کرد.

بابایی درباره ماجرای لغو قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی با برخی از بیمارستان‌ها، گفت: موضوع  این است که صندوق‌های بازنشستگی بدهکاری‌هایی را به بیمارستان‌های بخش خصوصی طرف قرارداد خود دارند و زمانی که آنها به تعهداتشان عمل نمی‌کنند طبیعی است که این مشکل به وجود بیاید البته سازمان تامین اجتماعی هم استدلال‌های خود را دارد چرا که قرار بود از محل ساماندهی ارز دارو اعتباری حدود 5 هزار میلیارد تومان برای تامین دارو داده شود که این هم پرداخت نشده، چون دولت پرداخت نکرده لذا سازمان تامین اجتماعی هم این منابع را در اختیار ندارد.

وی با بیان اینکه این مشکل در واقع به عملکرد سازمان برنامه و بودجه باز می‌گردد، گفت: در حقیقت تعهدات مندرج در قانون که برای بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی در نظر گرفته شده بود، اعمال نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: ما پیگیر این موضوع بوده‌ایم و نامه‌ای هم به آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور ارسال کرده‌ایم و در این زمینه صحبت‌هایی نیز با وی و آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه داشته‌ایم که قرار است اتفاقات خوبی درب این حوزه رخ دهد.

به گزارش تسنیم، روز چهارشنبه (4 مهرماه) در خبرها منتشر شد که علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفته است که براساس گزارشات رسیده بیمه آتیه‌سازان یکسری از قراردادهای بیمارستان ‌ها را لغو کرده است و با پیگیری‌هایی که انجام دادیم مشخص شد با توجه به افزایش هزینه‌های درمانی این قرارداد لغو شده است.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران همچنین این اقدام را خلاف تعهدات این شرکت بیمه‌ای با سازمان تامین اجتماعی  دانسته و گفت: این موضوع باعث سردرگمی بازنشستگان و مستمری بگیران ما شده است.

انتهای‌ پیام/