شهر خبر

تقابل خروس‌ها با عقاب‌های آفریقا و کانگروها در قطر

تقابل خروس‌ها با عقاب‌های آفریقا و کانگروها در قطر

گروه چهارم مسابقات جام جهانی قطر با حضور فرانسه مدافع عنوان قهرمانی، تونس، دانمارک و استرالیا شکل گرفته است.

سپهر ستاری: در حالی که برخی به این فکر می‌کنند که آیا فرانسه می‌تواند اولین تیم پس از برزیل در سال ۱۹۶۲ باشد که از عنوان قهرمانی خود دفاع می‌کند، برخی دیگر دیدگاه کاملاً متفاوتی دارند و عنوان می‌کنند این تیم نتایج ضعیفی در قطر کسب خواهد کرد.

فرانسه از سال ۱۹۹۸ تاکنون بیش از هر تیم دیگری در جام جهانی (سه فینال) در دیدار نهایی حضور داشته است، اما آخرین باری که آن‌ها به عنوان مدافع عنوان قهرمانی به جام جهانی رفتند، در انتهای گروه خود قرار گرفتند.

دانمارک یکی از تیم‌هایی است که کاملا می‌تواند در جام جهانی شگفتی‌ساز باشد. این تیم در فرم خوبی قرار دارد. آن‌ها در مسابقات مقدماتی ۹ بازی از ۱۰ بازی خود را بردند و بیش از هر تیم اروپایی دیگری کلین شیت داشتند (۸) و سال گذشته به نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ رسیدند.

تیم کسپر هیولمند شانس خود را برای رسیدن به دور حذفی برای پنجمین بار در شش حضور زیر نظر دارد. تونس نیز تاکنون ۵ دوره در جام جهانی حضور داشته است و در هیچ دوره موفق به صعود از گروه نشده است. نرخ باخت ۶۰ درصدی تونس در بازی‌های خود در جام‌های جهانی پس از عربستان سعودی (۶۹ درصد) و استرالیا (۶۳ درصد) سومین نرخ بالای باخت در بین تیم‌های حاضر در جام جهانی است.

فرانسه مدافع عنوان قهرمانی، تلاش می کند تا در قطر از این عنوان خود دفاع کند. فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه توانست در بازی نهایی با نتیجه چهار بر دو کرواسی را شکست دهد و عنوان قهرمانی مسابقات را بدست بیاورد. حالا این تیم برای تکرار این قهرمانی باید سایر رقبا را کنار بزند، اما باید دید در انجام این کار موفق می‌شود یا خیر. فرانسوی ها برای هفتمین بار متوالی به جام جهانی راه پیدا کرده اند، آنها در ۵ دوره قبلی دو بار در مرحله گروهی حذف شده اند و دو بار هم به فینال این مسابقات راه یافته اند، در این راه یک عنوان قهرمانی را هم بدست آورده اند. خروس ها در دو دوره ای که از مرحله گروهی بالا نرفته اند، موفق به پیروزی نشده اند.

این تیم تا به حال دو بار عنوان قهرمانی را در جام جهانی بدست آورده، آنها یکبار در سال ۱۹۹۸ و یکبار در سال ۲۰۱۸ موفق به کسب این عنوان شده اند. فرانسه تیم سوم رنکینگ فیفا، در ۷ بازی اخیر خود در تمامی رقابت ها به پیروزی رسیده است، این تیم از بازیکنان با کیفیتی برخوردار است، اما نفرات نهایی را کدام بازیکنان تشکیل دهند بستگی به نظر دشان دارد. این تیم در دور مقدماتی با کسب ۱۸ امتیاز و بدون شکست توانست به عنوان تیم اول راهی رقابت های جام جهانی قطر شود. فرانسوی ها برای شانزدهمین بار به آوردگاه جهانی راه پیدا کرده اند، آنها در دوره قبلی به عنوان تیم اول و با کسب ۷ امتیاز از گروه خود صعود کردند.

تقابل خروس‌ها با عقاب‌های آفریقا و کانگروها در قطر

حضور دانمارک در این گروه به عنوان دیگر نماینده قاره اروپا، می تواند معادلات را برای سایر همگروهی های خود کمی بهم ریخته کند. دانمارک شاید عناوین زیادی بدست نیاورده باشد، اما در هر تورنمنتی می تواند حریف سر سختی برای سایر رقبا باشد. حالا آنها در قطر به دنبال شگفتی سازی و تثبیت خود هستند، ولی باید دید می توانند در انجام اینکار موفق باشند یا خیلی بی دردسر از دور مسابقات کنار میروند.

تیم یازدهم رنکینگ فیفا در تاریخ فوتبال خود تنها یک عنوان قهرمانی در رقابت های یورو بدست آورده است، آنها سال ۱۹۹۲ توانستند جام را بالای سر ببرند. دانمارک که برای ششمین بار به رقابت های جام جهانی صعود کرده تنها یکبار نتوانسته از مرحله گروهی بالا بیاید.
این تیم در دوره قبلی رقابت های جام جهانی پس از دومی در گروه خود به مرحله بعد راه پیدا کرد، آنها در مرحله یک هشتم در ضربات پنالتی مغلوب کرواسی شدند و از صعود به دور بعدی بازماندند. این تیم بازیکنان با کیفیتی نظیر کریستین اریکسن، آندریا کریستنسن، کسپر اشمایکل و ... را در اختیار دارد، که همین قضیه می تواند نکته تاثیر گذاری برای آنها در رقابت های جام جهانی باشد.

تقابل خروس‌ها با عقاب‌های آفریقا و کانگروها در قطر

تونس برای ششمین بار پای به رقابت های جام جهانی می گذارد، نماینده قاره آفریقا علیرغم نداشتن قدرت کافی می تواند حریف های خود را به دردسر بی اندازد. این تیم در هر ۵ دوره قبلی نتوانسته از مرحله گروهی صعود کند، حالا تلاش خواهد کرد تا برای اولین بار در تاریخ فوتبال خود حس صعود به مرحله حذفی جام جهانی را بچشد. تونس در مرحله مقدماتی جام جهانی پس از برتری یک بر صفر برابر مالی در مجموع دو بازی رفت و برگشت جواز حضور در قطر را پیدا کرد، این تیم در بازی اخیر خود هم نمایش چندان مطلوبی را نداشته و در ۵ بازی موفق به کسب پیروزی نشده است.

تیم سی و پنجم رنکینگ فیفا بی شک با رویاهای فراوانی پای به قطر می گذارد، آنها وهبی خزری، یوسف مساکنی، هانیبال مجبری را در اختیار دارند، که می توان از این بازیکنان به عنوان مهره های تاثیر گذار تونسی ها در جام جهانی یاد کرد. تونس در ۵ دوره قبلی حضورش در جام جهانی تنها دو پیروزی بدست آورده، این کشور در جام جهانی روسیه با تنها برد خود برابر پاناما توانست عنوان سومی گروه را بدست بیاورد. کار این تیم در این گروه آسان نیست، برای صعود به دور بعدی باید با آمادگی بالایی به رقابت ها پا بگذارند تا شاید امیدی برای حضور در مرحله حذفی برای آنها زنده شود.

تیم ملی استرالیا با غلبه بر پرو توانست جواز حضور در جام‌جهانی قطر را کسب کند. تیم ملی استرالیا در دور سوم مقدماتی جام جهانی قطر آمار خوبی نداشت و به پلی‌آف مسابقات رفت. استرالیا برای صعود به جام جهانی به حداقل یک برد احتیاج داشت. آن‌ها بازی اول را برابر امارات با پیروزی تمام کردند و آماده بازی با پرو شدند. آنها در پنالتی ها پرو را شکست دادند.

تیم ملی استرالیا سال ۲۰۰۷ اولین جام آسیایی خود را گرفت. این تیم با مربی خوب خود گراهام آرنولد در آسیا قهرمان شدند و در جام جهانی‌ هم به یک‌ چهارم نهایی رسیدند. هرچند آن‌ها مقابل آرژانتین شکست خوردند، اما این باخت برای آن‌ها مثل قهرمانی بود.

بعد از قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تکلیف گروه تیم‌های حاضر در این تورنمنت معلوم شد. استرالیا با فرانسه، دانمارک و فرانسه در گروه D این مسابقات قرار دارد. تیم استرالیا باید خود را آماده با بازی با بازیکنان بزرگی همچون کریم بنزما، امباپه، گریزمن، کرستین اریکسن و کسپر اشمایکل کنند.

تقابل خروس‌ها با عقاب‌های آفریقا و کانگروها در قطر

25135