شهر خبر

راه کار وزیر صمت برای بررسی اصل بودن این کالاها

راه کار وزیر صمت برای بررسی اصل بودن این کالاها

تسنیم: فاطمی امین در سفر به لرستان و شهرستان الشتر گفت:این‌که کیفیت خودروها ارتقا پیدا کند به قطعه‌سازان و خودروسازان و رابطه بین این دو برمی‌گردد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نظارت دولت روی قطعات خودرو خاطرنشان کرد: وقتی که نقدینگی به‌اندازه کافی نباشد و پول قطعه‌سازان به‌موقع داده نشود، می‌تواند در کیفیت محصول یک مقداری مشکل ایجاد کند، ما الزاماتی را ایجاد کردیم، یکی از این الزامات این است که 55 قطعه از خودرو که بسیار مهم هستند باید کد رهگیری داشته باشند.

وی اضافه کرد: تا امروز بیش از 300 میلیون کد رهگیری صادر شده است، مردم از این به بعد وقتی می‌خواهند قطعه‌ای را بخرند و در تعمیرگاهی می‌برند حتماً کنترل کنند که آن قطعه کد رهگیری دارد یا نه و اگر ندارد یک کالای قاچاق، تقلبی و بی‌کیفیت است.

سید رضا فاطمی امین شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه "در هفت‌ماهه اول سال نزدیک 160 هزار شغل در بخش صنعت و معدن ایجاد شده است که بین وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف رتبه یک را دارد"، اظهار داشت: برآورد ما این است که تا پایان سال حداقل 100 هزار شغل دیگر ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به تدوین برنامه برای واحدهای نیمه‌تعطیل و کاملاً تعطیل کشور، افزود: 16 هزار واحد صنعتی در طول سال‌های گذشته تعطیل شدند که یک برنامه زمان‌بندی وجود دارد و برآورد ما این است که مثل سال گذشته حداقل 2 هزار واحد را در طول سال بتوانیم فعال کنیم.