شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#طارمی#مهدی طارمی

عکس| پیشنهاد جدید اژدها به مهاجم ایرانی/ اتفاق عجیب در انتظار مهدی طارمی

روزنامه آبولا مدعی شد که پورتو قصد دارد قرارداد طارمی را با ارائه پیشنهادی سه یا چهار ساله، به زودی تمدید کند.

عکس| پیشنهاد جدید اژدها به مهاجم ایرانی/ اتفاق عجیب در انتظار مهدی طارمی

عملکرد مهدی طارمی از زمان حضور در پورتو، غیرمنتظره بوده است. مهاجم ایرانی در سال ۲۰۲۰ راهی این تیم بندری در کشور پرتغال شد و در همان فصل نخست حضور در لباس اژدها، توانایی هایش را نشان داد و سه فصلی است که به عنوان مهاجم نخست تیم سرجیو کونسیسائو به میدان می رود.

اوج عملکرد مهاجم ایرانی در فصل گذشته بود. جایی که او نقش پر رنگی کسب سه گانه این تیم و فتح تمامی جام های داخلی داشت. به ثمر رساندن ۲۶ گل و دادن ۱۷ پاس گل باعث شد تا تیم کونسیسائو علاوه بر لیگ پرتغالی و جام حذفی، سوپرکاپ را نیز از آن خود کند که طارمی هم در فینال حذفی و هم در مسابقه سوپرجام موفق به گلزنی شد.

بازیکن بوشهری اژدها امسال نیز پخته تر از قبل عمل کرده و تا به اینجای فصل و طی هفده بازی، موفق به زدن دوازده گل و دادن هفت پاس گل شده است. عملکرد درخشان او در لیگ قهرمانان اروپا باعث شده تا هم در ترکیب منتخب مرحله گروهی قرار گرفته و هم از نظر وب سایت سوفا اسکور، پس از لیونل مسی، بالاترین میانگین نمرات را به ثبت برساند.

قرارداد طارمی و پورتو در تابستان ۲۰۲۴ به پایان می رسد. مهاجم ایرانی از زمان حضور در این تیم، ۱۱۳ بار به میدان رفته که حاصل آن تأثیرگذاری بر روی ۱۰۳ گل بوده است. یعنی ۶۱ گل و ۴۲ پاس گل. یک آمار حیرت انگیز برای طارمی که در بالاترین سطح از مسابقات فوتبال اروپایی بازی می کند و جالب اینکه جمع دقایق حضور او در میادین و با لباس پورتو، ۸۰۸۲ دقیقه معادل با ۸۹ بازی کامل و ۹۰ دقیقه ای را نشان می دهد. این یعنی اینکه آمار گلزنی و گلسازی طارمی حتی بیشتر از تعداد بازی های او به صورت یک مسابقه ۹۰ دقیقه ای بوده است.

عکس| پیشنهاد جدید اژدها به مهاجم ایرانی/ اتفاق عجیب در انتظار مهدی طارمی

کارنامه طارمی گویای همه چیز است. همین درخشش و عملکرد بی نظیر باعث شده است تا بسیاری از تیم های اروپایی برای صید مهاجم ایرانی تلاش کنند. مدت هاست که شایعات متعددی از علاقه تیم های انگلیسی از جمله آرسنال به این بازیکن شنیده می شود. ۲ هفته قبل بود که روزنامه اوجوگو نوشت پورتو در تلاش است تا طارمی را از چنگال کوسه ها نجات دهد و برای جلوگیری از جدایی مهاجم ایرانی، قرارداد او را تمدید کند.

مشکل اصلی در این میان، سن طارمی است. او ۳۰ سالگی را رد کرده اما گویا سن و سال تأثیری در عملکرد فوق العاده او ندارد. با وجود اینکه بسیاری از تیم های معروف اروپا از جمله آرسنال تمایلی به جذب بازیکنان بالای ۳۰ سال ندارند، اما مهاجم ایرانی پورتو به حدی خوب عمل کرده که حتی میکل آرتتا نیز در پی استخدام او باشد.

با این حال، آبولا دیگر روزنامه معتبر کشور پرتغال نیز از تلاش های اژدها برای حفظ طارمی خبر داده است. این روزنامه در خبری اختصاصی از آغاز برنامه های پینتو داکاستا رئیس باشگاه پورتو برای حفظ چند بازیکن خبر داد که تمدید با یکی از آنها، فوری و ضروری تر از سایرین است.

پورتو در نظر دارد قرارداد مهدی طارمی، دیوگو کاستا و متئوس اوریبه را هر چه زودتر تمدید کند. آبولا درباره طارمی نوشته است: در خط اول خواسته های پورتو برای حفظ بازیکنان، طارمی قرار داد. این بازیکن ۳۰ ساله ایرانی تا سال ۲۰۲۴ با پورتو قرارداد داشته و آنها به دنبال حفظ او هستند.

عکس| پیشنهاد جدید اژدها به مهاجم ایرانی/ اتفاق عجیب در انتظار مهدی طارمی

آبولا خبر داده که اژدها صرفا طارمی را یک استثنا قرار خواهد داد و از سیاست هایش در قبال زمان قرارداد بازیکنان بالای ۳۰ سال دست می کشد. این روزنامه نوشته است: باشگاه پورتو معمولاً در آن سن و سال قرارداد طولانی مدتی را به فوتبالیست ها پیشنهاد نمی دهد. با این حال، تأثیر طارمی در عملکرد کلی تیم، او را به عنوان یک حرفه ای نمونه، تبدیل به یک مورد خاص می کند.

آبولا در ادامه از ارائه پیشنهاد تمدید سه یا چهار ساله به طارمی خبر داده و نوشته است: پورتو قصد دارد با برنامه های خالص، طارمی را در رقابت بالا با سایر تیم ها حفظ کند، به نحوی که او تا ۳۵ یا ۳۶ سالگی در تیم بماند.

بدین ترتیب در صورتی که طارمی و پورتو به توافق نهایی دست یابند، این بازیکن ایرانی تا سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ در این تیم خواهد ماند. باید دید در روزهای آینده و بخصوص پس از رقابت های جام جهانی، روند مذاکرات طرفین چگونه پیش خواهد رفت.