شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#حوزه

نهمین آیین بزرگداشت مرحوم حاج حبیب الله عسگراولادی ؛ امروز در تهران

نهمین آیین بزرگداشت مرحوم حاج حبیب الله عسگراولادی ؛ امروز در تهران

امروز در مراسمی در سالن حوزه هنری یاد و خاطره یار دیرین امام و رهبری و دبیرکل فقید حزب موتلفه اسلامی گرامی داشته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم بزرگداشت نهمین سالگرد درگذشت مجاهد بزرگ و چهره خدوم انقلاب اسلامی مرحوم حاج حبیب الله عسگراولادی امروز شنبه 14 آبان ماه در سالن حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزاری می شود.

این مراسم که از ساعت 15 تا 17 با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده آن مرحوم و همرزمانش در حوزه هنری برگزار خواهد شد، یاد و خاطره مجاهدت های آن مرحوم در طول دوران انقلاب گرامی داشته خواهد شد و یکی از چهره های نهضت امام خمینی(ره) در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی مسلمان (زاده ۱۳۱۱ خورشیدی – وفات آبان ۱۳۹۲) از چهره‌های مشهور در عرصه اقتصاد و سیاست ایران پس از انقلاب اسلامی بود. وی یکی از نامزدهای دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران و چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران و وزیر بازرگانی در دولت موقت مهدوی کنی و دولت اول میرحسین موسوی بود. عسگراولادی از مؤسسین و اعضای حزب موتلفه اسلامی بود. وی پس از انقلاب اسلامی، مسئولیت‌هایی همچون نمایندگی ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی و بنیاد پانزده خرداد را برعهده داشته و تا پیش از فوتش رئیس شورای مرکزی کمیته امداد و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. حبیب‌الله عسگراولادی در صبح ۱۴ آبان ۱۳۹۲ در سن ۸۱ سالگی بر اثر عارضه قلبی درگذشت.

2323