شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سرمایه‌گذاری

تحقق داخلی‌سازی ۹۷ درصدی برای محصول TF۲۱ نیازمند حمایت از قطعه‌سازان در سرمایه‌گذاری است

تحقق داخلی‌سازی ۹۷ درصدی برای محصول TF21 نیازمند حمایت از قطعه‌سازان در سرمایه‌گذاری است

عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور بر توانمندی ایران خودرو در رعایت الزامات استانداردی برای محصول TF21 و حمایت از قطعه‌سازان در عرصه سرمایه‌گذاری برای تحقق خودکفایی در این محصول تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سیامک مقتدری در خصوص محصول جدید ایران خودرو تحت عنوان TF21 که با الزامات استانداردی ۸۵ گانه به تولید خواهد رسید و توانمندی این گروه خودروسازی در طراحی و توسعه محصولات جدید اظهار کرد: این خودرو بر اساس پلتفرم ۲۰۶ به تولید می‌رسد بنابراین بسیاری از قطعات آن مشترک خواهد بود. ضمن این‌که از بعد ظاهری، خودروی زیبایی است که می‌تواند در جلب رضایت و سلیقه بازار موفق باشد.

وی در خصوص الزامات استانداردی این خودرو و توانمندی ایران خودرو در این عرصه گفت: ایران خودرو قادر به عبور از استانداردهای ۸۵ گانه برای خودروی TF21خواهد بود و تنها موضوع قابل اهمیت در اجرای استانداردها بحث قیمت است که با قیمت‌گذاری مناسب قابل اجرا خواهد بود.

عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور در خصوص داخلی‌سازی بیش از ۹۷ درصدی که برای این خودرو تعیین شده و تاثیر آن بر توسعه شبکه تامین تصریح کرد: به هر میزان که درصد ساخت داخل افزایش پیدا کند به سود خودروسازان داخلی است، اما مشروط بر این‌که شبکه تامین از حمایت‌های لازم در سرمایه‌گذاری برخوردار شوند.

مقتدری در پایان خاطرنشان کرد: درصد بالای خودکفایی و ساخت داخل به سود قطعه‌سازان داخلی نیز است و با توجه به نامساعد بودن وضعیت نقدینگی تولیدکنندگان تحقق اهداف مربوط به داخلی سازی برای این محصول نیازمند حمایت از قطعه‌سازان در حوزه سرمایه‌گذاری است تا خارج از توان‌شان هزینه‌ای بر آنها تحمیل نشود.

انتهای پیام