شهر خبر

یک پیشکسوت با مهر مطرح کرد

کی‌روش با هیچ بازیکنی تعارف ندارد/ در فوتبال هر اتفاقی ممکن است

کی‌روش با هیچ بازیکنی تعارف ندارد/ در فوتبال هر اتفاقی ممکن است

کارشناس فوتبال با بیان اینکه بهترین ها به اردوی تیم ملی فوتبال دعوت می شوند گفت: سرمربی تیم ملی با کسی تعارف ندارد و هر کس خوب نباشد خط خواهد خورد.

غلامرضا فتح آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر و در خصوص وضعیت تیم ملی و شرایط دعوت شدگان به اردو گفت: با تعطیلی لیگ و قهرمان شدن استقلال در سوپر جام، فوتبال ما کاملاً در سکوت فرو رفته است البته همه چشم ها به اردوی تیم ملی و جام جهانی دوخته شده تا ببینیم کارلوس کی روشی که سالها مربی تیم ملی ایران بود و مجدداً این پست را در اختیار گرفته چه عملکردی در قطر خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شرایط تیم ملی خوب است. قرار است دو دیدار دوستانه انجام گیرد تا تیم ملی با آمادگی بیشتر به مصاف اولین حریف خود یعنی انگلستان برود.

کارشناس فوتبال تاکید کرد: بهترین ها به تیم ملی دعوت می شوند و در لیست ۱۸ نفره قرار خواهند گرفت. کی روش با کسی تعارف ندارد و در سالهای گذشته دیدیم بازیکنان بزرگی بودند که به ذهنشان خطور نمی کرد از تیم ملی کنار گذاشته شوند اما او به راحتی این کار را انجام داد و اجازه نداد بازیکن سالاری در فوتبال ما بوجود بیاید.

وی در مورد نفراتی که به تیم ملی دعوت شده اند گفت: اکثر بازیکنان، لژیونرهای فوتبالمان هستند. سربی تیم ملی اعتقاد بیشتری به لژیونرها دارد. با توجه به اینکه آنها در اروپا بازی می کمند و حرفه ای تر هم هستند منطقی است که این اتفاق رخ دهد. اما نباید از بازیکنان خوب لیگ برتری هم به سادگی چشم پوشی کرد. بازیکنانی که تلاش زیادی کردند تا بتوانند نظر کی روش را جلب کرده و مسافر جام جهانی شوند اما مطمئناً کی روش که نمی خواهد زنگ تفریح گروه خود باشد بهترین ها را دعوت می کند تا بتواند شگفتی ساز جام شود.

فتح آبادی خاطرنشان کرد: در فوتبال هیچ اتفاقی غیر ممکن نیست. تا پایان ۹۰ دقیقه و سوت داور باید امید داشت که بتوان نتیجه را تغییر داد. تیم ملی ما هم بازیکنان بزرگی دارد. مهدی طارمی یکی از بهترین های اروپا است و می تواند در نتایج تیم ملی در جام جهانی تاثیرگذار باشد. دروازه بانهای خوبی داریم که هر کدامشان عملکرد فوق العاده ای داشتند خصوصاً حسین حسینی و بیرانوند که این روزها در آمادگی کاملی به سر می برند. بنابراین باانجام یک اردوی مناسب و آنچه که سرمربی تیم ملی می خواهد می توانیم به هدفمان که صعود به دور دوم جام جهانی است دست پیدا کنیم.

وی در پایان گفت: نگاهها همه به قطر دوخته شده و مردم امید دارند که کارلوس کی روش و بازیکنانش بتوانند بازیهای خوبی از خود به نمایش بگذارند. شاید بردن انگلیس خیلی سخت باشد اما اگر خوب بازی کنیم و همه از تیم ایران تعریف کنند مطمئناً هیچکس از شکست تیم ملی ناراحت نخواهد شد هر چندکه همه امیدواریم بتوانیم در جام جهانی خوش درخشیده و بر اعتبار فوتبال ایران بیافزاید.