شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس

حذف من از پرسپولیس حرف مفت است/ پاسخ تند یک سرخپوش به ماجرای جدایی او و هم تیمی اش

مهاجم نیمکت نشین پرسپولیس از شرایطش در این تیم و البته انگیزه هایش برای ادامه فصل می گوید.

حذف من از پرسپولیس حرف مفت است/ پاسخ تند یک سرخپوش به ماجرای جدایی او و هم تیمی اش

حامد پاکدل از هفته ششم به بعد به‌دلیل بیماری کرونا نتوانست بازی کند و مدت‌ها از ترکیب تیمش دور بود به همین دلیل با مهاجم پرسپولیس گپ و گفتی مفصل داشتیم تا از آخرین وضعیتش با خبر شویم و نقطه نظراتش را در خصوص پرسپولیس و سایر مسائل این تیم جویا شویم.

چرا مدت‌هاست که از تو خبری در تمرینات و بازی‌های پرسپولیس نبود؟
 کرونایی که گرفتم واقعاً طولانی بود و به شکلی بیماری را تجربه کردم که تاکنون چنین کرونایی را در عمرم ندیده بودم. بیماری که ۲۱روز طول کشید و من جان سالم از آن به در بردم.


برای بازی مقابل مس هم آمادگی مطلوب نداشتی؟
 سه روز قبل از این مسابقه کاملاً شرایطم خوب شد و دو جلسه هم تمرین داشتم اما طبیعی است که بعد از این همه مدت توانایی بازی را نداشته باشم.


در رابطه با صدرنشینی تیمت چه صحبتی داری؟
 خدا را شکر وضعیت تیم‌مان خیلی خوب است و خوشحالم که با بهترین شکل ممکن یعنی صدرنشینی به تعطیلات رفتیم. در این فصل هم هدف ما قهرمانی است و امیدوارم که همه ما بازیکنان بتوانیم وظیفه‌مان را به نحو احسن انجام دهیم.


در رابطه با اینکه تیمتان پنج مهاجم دارد و با وجود این، شاید شانست برای بازی کردن خیلی کم باشد چه توضیحی داری؟
 هر بازیکنی که به پرسپولیس می‌آید بخوبی به این نکته واقف است که به بزرگترین و پرافتخارترین تیم ایران آمده است و در چنین تیمی باید برای رقابت کردن خودش را به نحو احسن آماده کند. در چنین شرایطی هم که تیم ما پنج مهاجم دارد باید بازیکن حرفه‌ای باشد و همه چیز را به این شکل دنبال کند. من هم به این دلیل حتماً به بهترین شکل ممکن خودم را آماده خواهم کرد چون خوب می‌دانم که بازی‌های زیادی در جام حذفی و لیگ باقی مانده و بالاخره به من هم حتماً بازی می‌رسد. از این رو من هم خیلی خوب تمرین می‌کنم تا شرایطم به بهترین شکل ممکن تغییر کند.


جنگ برای قهرمانی چگونه خواهد بود؟
 قطعاً ما برای قهرمانی تلاش می‌کنیم و کاری به بقیه رقبا نداریم.


در این بین بعضی‌ها معتقدند با بازیکنان با کیفیتی که پرسپولیس گرفته، تیمتان خیلی راحت قهرمان خواهد شد!
 شرایط امسال خیلی سخت است و من فکر می‌کنم آن کسانی که این گونه اظهار نظر می‌کنند در صددند تا با این نوع صحبت کردن بار را از روی دوش خودشان خالی و به نوعی فشار روانی را به تیم ما وارد کنند اما با این وضعیت هم ما برنامه خودمان را دنبال می‌کنیم. همان طور هم که گفتم شرایط برای قهرمانی سخت است و من فکر می‌کنم تکلیف قهرمانی در هفته آخر مشخص خواهد شد.


با وجود ترافیک شدید بازیکن در خط حمله صحبت از این بود که از بین تو و عبدی، یک بازیکن از تیم کنار گذاشته خواهد شد. این خبر را تأیید می‌کنی؟
 این خبر به هیچ وجه واقعیت ندارد و از پایه بی‌اساس است. بعضی‌ها هم قصد دارند تا با اسم پرسپولیس برای ما حاشیه به وجود آورند. این در حالی است که من بازیکن باشگاه هستم و با تیمم قرارداد دارم و هیچ مشکلی هم با باشگاه ندارم و خوب می‌دانم که در این بین یکسری در صفحات شخصی‌شان به‌دنبال این هستند که ذهن مردم و هواداران ما را درگیر کنند و در واقع حرف‌هایشان چیزی جز شایعه نیست و من هم به این شایعات هیچ اهمیتی نمی‌دهم و با شروع تمرین تیم پرقدرت و با انگیزه کامل در تمرینات حاضر خواهم شد.


اما اگر به هر دلیلی با وجود دو مهاجم خارجی‌تان حضورت در تیم خیلی سخت میسر شود، نگران نمی‌شوی؟
 بالاخره ما سرباز هستیم و با باشگاه قرارداد داریم و به‌ عنوان بازیکن معتقدیم که سرمربی تیم تصمیم نهایی را می‌گیرد که چه بازیکنی بازی کند و به میدان برود.


در خصوص بردهای بعضاً اقتصادی‌تان انتقاداتی مطرح می‌شود در این رابطه چه پاسخی داری؟
 در فوتبال برد و کسب سه امتیاز مهم است و جام را فقط به بازی خوب نمی‌دهند بلکه به تیمی جام و عنوان قهرمانی را می‌دهند که بیشترین سه امتیازها راجمع کند. نتیجه نگرفتن واقعاً بازیکن را عصبی می‌کند و به تیم و بازیکن فشار روحی وارد می‌کند اما خدا را شکر که تیم ما در شرایط خوبی به لحاظ نتیجه‌گیری و موقعیتش در جدول قرار دارد.


اما با وجود صدرنشینی‌تان شکست تیم‌تان مقابل تراکتور انتقاداتی را به همراه داشت.
 حواشی که به وجود آمده بود و جوی که برای تیم ما وجود داشت منجر به این شد که تیم‌مان در شرایط خاصی با حریف رو در رو و متحمل باخت شود.


با وجود این اگر سه امتیاز آن بازی را هم گرفته بودید با حاشیه امنیت پنج امتیازی به تعطیلات می‌رفتید که برای تیمتان بسیار بااهمیت بود.
 به هر حال در فوتبال گاهی اوقات شرایطی به وجود می‌آید که امتیازگیری میسر نمی‌شود اما مهم برگشتن تیم ما و رسیدن به صدر بود که ما بخوبی به این مهم نایل شدیم و با صدر به تعطیلات رفتیم.


در رابطه با دربی که بعد از تعطیلات طولانی برگزار خواهد شد چه کیفیتی را پیش‌بینی می‌کنی؟
شرایط دربی، شرایط خاصی است و با کل بازی‌های لیگ فرق دارد. درست است که ۵۰ روز بازی‌ها تعطیل می‌شود اما دربی تحت هر شرایطی حساس است و این حساسیت ممکن است روی بازی تأثیر منفی بگذارد اما خیلی امیدوارم با بازیکنان خوب و کادر فنی که داریم از سد حریف بگذریم.


برای تیم حریف کری نمی‌خوانی؟
 برای دربی کری نمی‌خوانم چون اهل کری نیستم و دوست دارم به گونه‌ای بازی کنیم و برنده شویم که تحسین‌برانگیز باشد و موجب خوشحالی هواداران‌مان هم بشود.


اگر هوادار نباشد شاید بازی کیفیت بالایی هم نداشته باشد.
 بعد از کرونا حضور تماشاگران تیم ما را به شرایط خوبی رساند و در بازی‌های ما پنجاه هزار تماشاگر و حتی بیشتر حضور داشتند؛ هوادارانی که تیم‌مان را به جلو هل می‌دادند و با انگیزه بالایی که به تیم‌مان می‌دادند شرایط وصف‌ناشدنی را در ورزشگاه به وجود می‌آوردند؛ هوادارانی که حتماً در کیفیت بازی و عملکرد بازیکنان تأثیرگذار خواهند بود اما بعد از اینکه تماشاگران نیامدند به شکلی بی‌انگیزگی به وجود آمد و به قول بعضی شاید این مسأله موجب شد بردهای اقتصادی بیشتر شود چون غیبت تماشاگر موجب نبود جذابیت و هیجان بازی‌ها می‌شود و به قولی فوتبال بدون تماشاگر هم روح ندارد؛ جمله‌ای که به نظرم باید آن را با طلا نوشت چون فوتبال بدون هوادار هیچ لذتی ندارد.


با مهاجمان خارجی‌تان صحبتی در تمرینات داشتی؟
 نه صحبت خاصی که نداشتم اما واقعاً به‌عنوان همبازی خوب برای آنها احترام خاصی قائل هستم و در تمرینات سعی می‌کنیم به زبان فوتبالی با همدیگر حرف بزنیم.


عیسی آل‌کثیر هم به پرسپولیس آمده. با او صحبتی داشتی؟
 نه صحبت خاصی با عیسی نداشتم.


در رقابت سختی که دارید قادر به کسب عنوان قهرمانی هستید؟
 خوب می‌دانیم که باید در صدر بمانیم و قهرمانی انتظاری است که همه هواداران از ما دارند. در قهرمانی‌های متوالی پرسپولیس یک سال وقفه افتاد اما ما کاری به بقیه تیم‌ها نداریم و برای هواداران‌مان می‌جنگیم و با تیم کهکشانی و مسئولیت سنگینی که روی دوش خودمان برای قهرمانی احساس می‌کنیم برای خوشحالی هواداران‌مان می‌جنگیم تا قهرمانی دیگری را به هواداران خوبمان هدیه بدهیم.


در جام جهانی طرفدار چه تیمی هستی و فکر می‌کنی چه تیمی در نهایت قهرمان خواهد شد؟
 طرفدار برزیل و پرتغال هستم و دوست دارم این دو تیم در فینال باشند.کریس رونالدو هم از نظر من در جام جهانی احیا خواهد شد چون او بازیکنی است که نشان داده همیشه در تورنمنت‌های بزرگ، بالاترین کیفیت را ارائه می‌دهد و اتفاق‌های خوبی را رقم می‌زند هر چند که درنهایت فکر می‌کنم برزیل قهرمان می‌شود چون این تیم بازیکنانی دارد که بهترین‌های دنیای فوتبال هستند و قادرند جام را به خانه ببرند.


در رابطه با تیم ملی خودمان و شانس صعود از گروهش چه نظری داری؟
 تیم ملی خیلی خوبی داریم اما در گروه سختی قرار گرفته‌ایم ضمن اینکه بعد از برکناری سرمربی قبلی شرایط سختی را سپری کردیم با وجود این با توجه به بازیکنان خیلی خوبی که داریم امیدوارم تاریخ‌سازی کنیم. ما تیم ملی اروگوئه که تیم مطرحی در دنیای فوتبال است را شکست دادیم و به نظرم می‌توانیم مانند بازی مقابل سنگال و اروگوئه باز هم شرایط خوبی را برای تیم‌مان رقم بزنیم. فوتبال است و هزار اتفاق و به نظرم تیم ملی ما قادر است نتیجه بگیرد و کار بزرگی را رقم بزند. نتیجه‌گیری در جام جهانی برای فوتبال ما خیلی مهم است و می‌تواند تأثیر خیلی خوب و مثبتی روی فوتبال ما بگذارد از همین رو امیدوارم که تیم ملی ما برای اولین بار از گروهش صعود کند و همه ایران را خوشحال کند.