شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#عربستان

قنادباشی: ادعای حمله نظامی به عربستان یکی از ارکان جنگ ترکیبی آمریکا است/ آمریکا در پیدا کردن نقطه ضعف علیه ایران ناتوان است

قنادباشی: ادعای حمله نظامی به عربستان یکی از ارکان جنگ ترکیبی آمریکا است/ آمریکا در پیدا کردن نقطه ضعف علیه ایران ناتوان است

یک کارشناس مسائل منطقه ادعای حمله نظامی ایران به عربستان را که توسط رسانه‌های آمریکای مطرح شد یکی از ارکان جنگ نرم آنها دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا به این بهانه در تلاش است تا کشورهای همسایه و منطقه را در حالت آماده‌باش علیه ما نگه داشته و افکار عمومی را نسبت به ما ملتهب کند.

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل منطقه  در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، با اشاره به جنگ ترکیبی جدید آمریکا علیه ایران، گفت: جنگ ترکیبی یعنی دشمن از اقدامات و روش‌های خود مطمئن نبوده و نمی‌داند که آیا تاثیرگذار هستند یا نه؛ بنابراین همه روش‌ها را در موازات هم پیش می‌برد تا شاید یکی از آنها موثر واقع شود و آن چیزی را که می‌خواهند محقق کند.

وی با تاکید بر تردید و سردرگمی آمریکا؛ ادامه داد: آمریکا اگر از جنگ رسانه‌ای خود مطمئن بود هیچوقت به شورش خیابانی فکر نمی‌کرد و اگر از  شورش خیابانی نیز مطمئن بود، موضوعات قومی، جدایی و تجزیه‌طلبی را تقویت نمی‌کرد و در آخر اگر از مجموع جنگ ترکیبی خود رضایت و اطمینان داشت دست به تحریک و متحد کردن کشورهای دیگر علیه ایران و همچنین مسائل حقوق بشری که هم‌اکنون ما را در آن محکوم کرده است نمی‌زد.

قنادباشی تردید آمریکا را ناشی از ناتوانی و عجز آنها در پیدا کردن نقطه ضعف علیه ایران دانست و تصریح کرد: آمریکا تمام این اقدامات جنایتکارانه علیه کشور ما را انجام می‌دهد تا شاید یک یا چند مورد از آنها موجب تضعیف نظام یا براندازی شود که هیچکدام از آنها تا به الان نتیجه نداده است.

این کارشناس مسائل منطقه ادعای حمله نظامی ایران به عربستان را که توسط رسانه‌های آمریکای مطرح شد یکی از ارکان جنگ نرم آنها دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا به این بهانه در تلاش است تا کشورهای همسایه و منطقه را در حالت آماده‌باش علیه ما نگه دارد و افکار عمومی را نسبت به ما ملتهب کند؛ در واقع مطرح کردن این موضوع از سوی آنها به دلیل این است که می‌خواهند از آن یک نتیجه سیاسی، اقتصادی و تبلیغاتی بگیرند.

وی ادامه داد: عربستان ‌هم‌اکنون  در عرصه تبلیغاتی درحال انجام اقدامات غیرقانونی است و عواقب این اقدامات می‌تواند برای عربستان بسیار زیانبار باشد.

قنادباشی با اشاره به حمایت و تزریق مالی رسانه‌های معاند از سوی عربستان، تاکید کرد: چون آمریکا درحاضر در شرایط حمایت مالی از این رسانه‌ها نیست می‌خواهد عربستان دست به جیب شود و آنها را که شامل منافقین، گروهک‌های تروریستی و تجزیه طلب و همچنین رسانه‌هایی همچون اینترنشنال هستند را شارژ مالی و تقویت کند.

این کارشناس مسائل منطقه افزود: به نظر می‌رسد بعد از صحبت‌های  سردار سلامی مبنی بر اینکه دیگر در برابر جنایات آمریکا ساکت نمی‌مانیم، آنها تصمیم گرفتند که به جای آشوب، اغتشاش و خطرهای این‌چنینی  دست به جنگ رسانه‌ای و ملتهب کردن افکار عمومی علیه کشور ما بزنند.

قنادباشی در پایان ادعای آمریکا مبنی بر احتمال حمله نظامی ایران به عربستان را یک بهانه و پوشش برای توجیه حضور خود در این کشور خواند و اظهار داشت: در همین شرایط آنها قصد دارند محموله‌های جدید اسلحه را به عربستان بفروشند و برای توجیه این اقدام، مسئله حمله نظامی را مطرح کرده است.

انتهای پیام