شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سعید#جلیلی#مجمع تشخیص

روایت سعید جلیلی از «تفاوت مردم‌سالادی دینی و دموکراسی غربی»

روایت سعید جلیلی از «تفاوت مردم‌سالادی دینی و دموکراسی غربی»

ایسنا نوشت:عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خداوند دشمنان ما را از بین احمق‌ها آفرید. دشمن نمی‌فهمد توان ما برگرفته از قدرت نرم ماست.

سعید جلیلی صبح امروز در حرم مطهر رضوی(ع) و در بخش پایانی مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان مشهد، با اشاره به تصویب کاپیتولاسیون در مجلس ایران در زمان حکومت شاه به عنوان یکی از نمودهای زیاده‌خواهی‌های آمریکا، اظهار کرد: در آن هنگام امام(ره) مانع از اجرایی شدن این قانون شد، لذا دشمن در چنین روزی به فکر تبعید امام(ره) افتاد و فکر می‌کرد دیگر با این کار می‌تواند به فعالیت‌های استکباری خود ادامه دهد، اما امام بزرگوار ما بذری را کاشت که ۱۴ سال بعد نهال داد و ملت ایران دعوت امام را که دعوت خدا و پیامبر(ص) بود، اجابت کرد.

جلیلی با تاکید بر اینکه دشمن می‌داند قدرت ما نشات گرفته شده از ایمان ماست و نه از جنگ‌افزارها، بیان کرد: قدرت ملت ما به جوانان و نوجوانانش است. ما فقط ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید در دوران دفاع مقدس داشتیم. تنها از خراسان رضوی حدود ۱۴۰۰ دانش‌آموز جان خود را در راه انقلاب فدا کردند.

وی با اشاره به تفاوت بین مردم‌سالادی دینی و دموکراسی غربی، اظهار کرد: در دموکراسی غربی مردم رایی می‌دهند و تمام می‌شود، اما در مردم‌سالاری دینی، اگر مردم رای دادند و جمهوری اسلامی را انتخاب کردند، با افتخار چهار فرزند خود را هم در راه آن فدا می‌کنند. غرب حسرت داشتن افراد این چنینی را می‌خورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه تمام هدف دشمن این است که آن نسلی که در سال ۵۷ در ایران انقلاب کرد، دیگر تکرار نشود، گفت: امروز به غیر از فضای مجازی، بیش از ۲۵۰ شبکه ماهواره‌ای تنها در مورد ایران برنامه پخش می‌کنند، زیرا می‌خواهند آن نسل انقلابی دیگر تکرار نشود. خداوند دشمنان ما را از بین احمق‌ها آفرید. دشمن نمی‌فهمد توان ما برگرفته از قدرت نرم ماست. ما با اتکا بر قدرت نرم‌مان، دشمن را در جنگ سخت شکست دادیم، پس امروز هم می‌توانیم او را در جنگ نرم شکست دهیم.

۲۱۲۱۷