شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آبان#پوشش

بازتاب راهپیمایی ۱۳ آبان در رسانه‌های غربی

بازتاب راهپیمایی 13 آبان در رسانه‌های غربی

برخی از رسانه‌های غربی حضور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان را پوشش دادند؛ رویکرد برخی دیگر از رسانه‌های غربی هم بی‌اعتنایی به این رویداد سالانه با حضور میلیونی مردم بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری هیل در خبری نوشت که راهپیمایی امروز در ایران در جهت گرامی‌داشت سالیانه بالا رفتن دانشجویان از حصار سفارت آمریکا بوده است.

خبرگزاری دویچه‌وله آلمان تلاش کرده برگزاری این راهپیمایی را به دولت ایران نسبت دهد و نوشته است: «دولت ایران روز جمعه، یک راهپیمایی ضد اعتراضات به راه انداخته است.»

این رسانه همچنین با تلاش برای کاهش دادن شمار حاضران در این تظاهرات نوشته «هزاران نفر» در این تجمعات حضور پیدا کرده‌اند.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس با انتشار تصاویری از گردهمایی مردم در تهران به نقل قول و نشر سخنان سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری کشورمان در روز 13 آبان پرداخت.

شبکه ای بی سی نیوز نیز با بازتاب خبر راهپیمایی 13 آبان نوشت که مطابق با تصاویر پخش شده از صدا و سیمای ایران، جمعیت کسانی که در تهران در این راهپیمایی شرکت کرده بودند زیاد به نظر می‌رسید.

خبرگزاری صهیونیستی تایمز او اسرائیل در گزارشی با تیتر «ایران تجمعاتی را جهت یادآوری تسخیر سفارت آمریکا ترتیب داد» به انتشار تصاویری از راهپیمایی و سخنان سید ابراهیم رئیسی در این مراسم پرداخت.

عرب نیوز نیز با تیتری مشابه نوشت که راهپیمایان با در دست داشتن عروسک‌هایی از امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و محمدبن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی شعار «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

یاهونیوز با انتشار عکس‌هایی از راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان نوشت: دانش‌آموزان بنرهایی را در حمایت از حمله به سفارت آمریکا حمل کردند و پرچم ایران را به اهتزاز درآوردند.

شبکه سی بی اس آمریکا نیز با اشاره به راهپیمایی ایرانیان در یوم‌الله 13 آبان به انتشار سخنرانی رئیس‌جمهور کشورمان پرداخت.

 

انتهای پیام/