شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#آفریقا#اتحادیه اروپا#روسیه

بورل:

آفریقا از جنگ در اوکراین رنج زیادی می‌کشد

آفریقا از جنگ در اوکراین رنج زیادی می‌کشد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که آفریقا از جنگ در اوکراین رنج زیادی می‌کشد، زیرا روسیه جلوی (صادرات) غذا را می‌گیرد و زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشاورزی را از بین می‌برد.

‌به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا معتقد است که کشورهای این اتحادیه نمی توانند موضع گیری یکسانی در قبال روسیه و چین اتخاذ کنند.

«جوزپ بورل» امروز جمعه در دومین روز از نشست وزرای خارجه گروه هفت در آلمان اعلام کرد: کشورهای غربی باید وابستگی خود به چین را کاهش دهند اما در عین حال نباید این کشور را هم تراز با روسیه قرار دهند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران یادآور شد بدیهی است که چین بسیار قاطع‌تر می‌شود و بسیار بیشتر در یک مسیر متکی به خود پیش می رود.

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا تاکید کرد: ما درصدد هستیم تا وابستگی خود را کاهش دهیم، می‌خواهیم آسیب‌پذیری‌های خود را رفع کنیم و تاب‌آوری خود را تقویت کنیم. اما در حال حاضر، بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا روابط اقتصادی قوی با چین دارند، اما با این حال نباید چین و روسیه را در یک سطح قرار دهند.

بورل در ادامه شرایط بحرانی در آفریقا را تنها به روسیه نسبت داد و مدعی شد که آفریقا از جنگ در اوکراین رنج زیادی می‌کشد، زیرا روسیه جلوی (صادرات) غذا را می‌گیرد و زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشاورزی را از بین می‌برد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد که بروکسل باید با شرکای آفریقایی خود همکاری کند تا به طور مشترک برای مواجهه با چالش های متعدد این قاره راهکار پیدا شود.