شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجمع تشخیص

باهنر: بیان اعتراض حق مردم است / باید مسیری برای اعلام اعتراض قانونی فراهم شود

باهنر: بیان اعتراض حق مردم است / باید مسیری برای اعلام اعتراض قانونی فراهم شود

عصرایران نوشت:عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی با درایت، دور اندیشی و کار جهادی باید مشکلات خود را حل کند، در جایی که مردم اعتراض دارند باید مسیری برای اعلام این اعتراض به شکل قانونی فراهم شود چراکه این بیان اعتراض حق مردم است و نباید اجازه داد که اغتشاشگران فضا را بهم بریزنند و مسئولان نیز باید افتخار کنند که خدمتگزار مردم باشند.

محمدرضا باهنر در مراسم گرامیداشت ۱۳ آبان در مصلی بیت المقدس اراک با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شاه چراغ، اظهار کرد: ۱۳ آبانماه سال ۱۳۵۷ سربازان امام راحل که روزی به گفته ایشان در گهواره ها بودند، به ثمر نشستند و دست جنایتکار رژیم شاهنشاهی که با حمایت مستکبرین به خون دانش آموزان این کشور آلوده شده بود را کوتاه کردند.

وی تصریح کرد: شرق و غرب، شمال و جنوب به دنبال حفظ نظام استکباری بودند، ولی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ توطئه های آمریکا در سفارت این کشور، خنثی شد و لانه جاسوسی آمریکا به تصرف مردم انقلابی درآمد. در واقع داستان ایران با امریکا سال ۱۳۳۲ در کودتای ۲۸ مرداد شروع شد و این داستان تنها به سال ۵۷ و ۵۸ معطوف نمی شود. اگر می بینید امریکا به ایران حمله نظامی نمی کند، به معنای رعایت مسائل حقوق بشری نیست، بلکه صرفا به این دلیل است که نمی تواند در مقابل این نظام بایستد و نسبت به این ناتوانی خود آگاه است.

باهنر با اشاره به جنایت های همیشگی آمریکا علیه ایران، گفت: آمریکا به قدری در مقابل مردم ایران مستاصل شده که از کثیف ترین حربه ها استفاده می کند. آنها سردار عزیز ایران را در کشور ثالث ترور کردند و این غلط را نیز قبول کردند.

وی با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر، آخرین حربه آنها این است که از گروهک داعش استفاده کنند، گفت: امروز داعش کثیف ترین گروهک در دنیاست، اما امریکا به قدری مستاصل است که برای غلبه بر ایران از این گروهک استفاده می کند و جوانان و زنان و مردان این سرزمین را ترور می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: از روزی که امریکا دشمنی خود را با امام و انقلاب و اسلام آغاز کرد، همواره توطئه کرده است، اما هر بار شکست خورده و حتی در هشت سال جنگ تحمیلی نیز، با وجود همه حمایت هایی که از صدام انجام داد، یک وجب از خاک کشور از دست نرفت.

وی افزود: امریکا افغانستان را گرفت، عراق را اشغال کرد، به سمت تصرف سوریه رفت، اما هر نقشه استکباری او علیه ایران اسلامی با یکپارچگی امت اسلامی نقش بر آب شده است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درخصوص جهاد اقتصادی، فرهنگی، رسانه ای و ... گفت: دشمنان در اغتشاشات اخیر، چند میلیون دلار هزینه کرده و کشورهای مختلف را علیه ایران تحریک کردند. آنها همواره از زمان پیروزی انقلاب اسلامی می گویند که این انقلاب چند ماه دیگر شکست می خورد، اما امروز با پیروی از خط و رهنمودهای امام راحل و ژرف نگری ها، گذشت، ایثار و درایت مقام معظم رهبری، ایران اسلامی همچنان قدرتمند ایستاده است.

باهنر تصریح کرد: در مسئله هسته ای همواره موضوع بمب اتمی را مطرح می کنند، در حالی که ایران برای اقتدار خود از زور اسلحه و بمب هسته ای استفاده نکرده است. مقام معظم رهبری صراحتا اعلام کردند و فتوا دادند که ساخت بمب اتمی حرام است و دشمن می داند که ایران به دنبال بمب هسته ای نیست. آنها از قدرت گرفتن این کشور می ترسند، هرچند که امروز ایران در بسیاری از فناوری های جدید رتبه تک رقمی در دنیا دارد.

وی گفت: در سال ۱۳۵۷، ایران در شاخص های اصلی مانند بهداشت، اقتصاد و ... از کشورهایی مانند افغانستان، بنگلادش، فیلیپین و ... عقب تر بود و در بین ۲۰۰ کشور رتبه ۱۲۰ داشت، اما امروز در بین کشورهای آسیایی سومین جایگاه را در حوزه بهداشت دارد و در بین کشورهای جهان از رتبه های تک رقمی برخوردار است.

باهنر تصریح کرد: ۱۳ آبان‌ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است که در راس این استکبار امریکا قرار دارد و در واقع امریکا ام الفساد است.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی با درایت، دور اندیشی و کار جهادی باید مشکلات خود را حل کند، در جایی که مردم اعتراض دارند باید مسیری برای اعلام این اعتراض به شکل قانونی فراهم شود چراکه این بیان اعتراض حق مردم است و نباید اجازه داد که اغتشاشگران فضا را بهم بریزنند و مسئولان نیز باید افتخار کنند که خدمتگزار مردم باشند.

باهنر با تاکید بر اینکه مردم امروز عمق بصیرت خود را به معنای وظیفه شناسی و دشمنی شناسی نشان دادند، افزود: امروز ملت ایران ۱۳ آبان باشکوهی را رقم زدند، امید است خداوند توفیق دهد که قدر این مردم را بدانیم و برای انجام وظیفه قیام کنیم.

۲۱۲۱۷