شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#بازار سرمایه#شاخص بورس
با تقویت بنیادی بازار سهام روی داد؛

هفته سراسر سبزپوش بازار سرمایه؛ شاخص بورس قد کشید

شاخص کل بازار سرمایه در هفته جاری ۳.۳۶ درصد صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ در هفته گذشته شاخص کل بازار سرمایه سراسر قرمز پوش بود و بیش از ۵ درصد عقب نشینی کرد و در روز چهار شنبه هفته گذشته، شاخص کل بازار سرمایه در کانال یک میلیون و ۲۴۱ هزار و ۶۷ واحدی به استراحت رفت.


در ابتدای هفته جاری بسته ۱۰ بندی حمایت از بازار سرمایه از سوی دولت ابلاغ شد، که موجب شد شاخص کل بازار سرمایه برخلاف هفته گذشته سراسر سبز پوش شود و در کانال یک میلیون و ۲۸۳ واحدی به استراحت پایان هفته رفت.


یکی از مصوبات بسته ۱۰ بندی به اوراق تبعی مربوط می‌شود که در آن سبد سهام بیمه می‌شود، در نتیجه فروش سهام و خروج پول از بازار سرمایه کاهش می‌یابد.


در نهایت شاخص کل بازار سرمایه در هفته جاری ۳.۳۶ درصد معادل ۴۲ هزار و ۴۷۳ واحد تقویت شد.


در دومین هفته آبان ماه بر خلاف هفته اول آبان ماه شاهد ورود پول به بازار سهام بودیم و به عقیده کارشناسان بازار سرمایه در صورت تداوم ورود پول به بازار سهام، شاخص کل بازار سرمایه در هفته بعد نیز سبز پوش خواهد شد.


بررسی تکنیکالی شاخص کل بازار سرمایه نشان می‌دهد که شاخص کل بازار سرمایه در کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی مقاومت بسیار محکم دارد و یکی از دلایل رشد شاخص کل بازار سرمایه همین مقاومت تاریخی است، به طوری که شاخص کل بازار سرمایه با نزدیک شدن به این کانال روند صعودی خود را شروع کرد.


از نظر بنیادی ریزش بازار سهام، نماد‌های بورسی را در موقعیت تاریخی قرار داده است، به طوری که بسیاری از سهام‌ها در کف قیمتی قرار گرفته‌اند، این موضوع موجب شده است تا p.e بازار سهام به حدود ۵.۴ واحد برسد و این یعنی که وقت خرید سهام فرا رسیده است.


در جدول زیر میزان رشد شاخص کل بازار سرمایه را در روز‌های هفته جاری مشاهده می‌کنید.

 

وقت خرید سهام فرا رسیده است / هفته سراسر سبز پوش بازار سرمایه دل سهام داران را شاد کرد

 

نویسنده: مرتضی ابراهیمی