شهرخبر

آغاز بارندگی ها مساوی است با افزایش تصادفات جاده ای و حوادث ترافیکی

آغاز بارندگی ها مساوی است با افزایش تصادفات جاده ای و حوادث ترافیکی

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: شروع بارندگی ها در اکثر استان‌های کشور و تداوم آن تا چند روز آتی وضعیت متفاوتی در رانندگی و سفرهای جاده‌ای ایجادکرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، سرهنگ شیرانی رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا اظهار داشت: شروع بارندگی‌ها در اکثر استان‌های کشور و تداوم آن تا چند روز آتی وضعیت متفاوتی در رانندگی و سفرهای جاده‌ای ایجادکرده است.

وی گفت: در ایام اولین بارندگی‌ها در شهر و جاده‌ها به علت وجود ذرات ریز و همچنین روغن در سطح آسفالت ناشی از تردد مستمر خودروها احتمال افزایش لغزندگی معابر و خطر بروز تصادفات فزونی می یابد.

 رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا  تاکید کرد: لغزندگی جاده‌ها به همراه بی احتیاطی برخی رانندگان خطر تصادف‌های زنجیره ای را افزایش می دهد.

وی افزود: در این ایام شروع بارش‌ها شاهد وقوع تصادفات ناگواری هم در بخش خودروهای سواری شخصی و هم در بخش حمل و نقل عمومی بار و مسافر بوده ایم که علت اصلی این حوادث بی توجهی رانندگان به لزوم کاهش سرعت در شرایط بارندگی و اتخاذ سرعت مطمئنه است.

سرهنگ شیرانی  گفت: در این شرایط لازم است رانندگان مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده‌ها رعایت احتیاط بیشتر و نیز رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی را در دستور کار خود قرار دهند و با سرعت مطمئنه که پایین تر از سرعت درج شده بر روی تابلوهای مسیر  رانندگی کنند.

پایان پیام/