شهر خبر

جعفری بروجنی در گفتگو با مهر:

دانشجویان و دانش‌آموزان در صحنه سیزدهم آبان حاضر شوند

دانشجویان و دانش‌آموزان در صحنه سیزدهم آبان حاضر شوند

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: نسل جوان ما باید در صحنه سیزدهم آبان حاضر باشد و دانشجویان و دانش‌آموزان ما باید در این صحنه حضور داشته باشند.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری بروجنی نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره ایام سیزدهم آبان و اهمیت آن در تاریخ انقلاب اسلامی، گفت: سیزده آبان نماد استکبارستیز، مقابله با نظام سلطه و زورگویی ملت ایران علیه طاغوت است.

وی تصریح کرد: سیزده آبان روزی است که فریادهای این ملت نسبت به کسانی که یک عمر در دوران طاغوت حقوق ایرانیان را پایمال کردند، به آنها توهین کردند و ملت را تحقیر کردند، به آسمان بلند شد و این واکنش طبیعی مردمی علیه نظام سلطه بود.

جعفری بروجنی با تأکید بر اینکه باید این روز را گرامی داشت، عنوان کرد: نسل جوان ما باید در صحنه سیزدهم آبان حاضر باشد. نسل دانشجو و دانش‌آموز ما باید در این صحنه حضور داشته باشد. همچنین نخبگان جامعه وظیفه دارند آنچه آمریکا در دوران پیش از انقلاب و پس از آن بر این ملت روا داشته است را برای همگان بیان کنند. آمریکایی که حتی حاضر نشد دارو و مواد غذایی به دست این ملت برسد نشان داده است که چه نگاهی به مردم ایران دارد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گرامیداشت سیزده آبان و تبیین آنچه نظام سلطه این روزها انجام می‌دهد جز ضروری‌ترین اقدامات این روزاها است، تاکید کرد: نیروهای جوان ما سرمایه‌های این کشور هستند. باید برای جوانان وضعیت فعلی و گذشته را به خوبی ترسیم کنیم تا بتوانند درباره آینده به درستی تصمیم می‌کنند.

وی درباره حوادث اخیر کشور گغت: برخی بحث‌های داخلی در کشور وجود دارد که به عملکردها و شیوه‌ها انتقاد دارد؛ این انتقادها سر جای خود قرار دارند و محترم هستند و البته ضروری است که فضایی فراهم شود که این انتقادات و اعتراضات بیان شود.

جعفری بروجنی یادآور شد: از طرف دیگر با بحث اغتشاش و ناامنی مواجه هستیم تا جایی که امنیت کشور هدف قرار گرفته شده است. حساب این موضوع از انتقاد و اعتراض جدا است و باید به شدت مورد مخالفت قرار بگیرد، چراکه از ناامنی‌ها، کسی جز دشمن بهره‌ای نخواهد برد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معتقدیم همه باید برای بیان حرف‌های خود بیایند؛ حرف‌هایی که از سر دلسوزی است و به دنبال راهکار برای حل مشکلات می‌گردد. نسل جوان ما نسلی پویا و مطالبه‌گر است که باید قدر آنها را بدانیم. البته مسئولین ما باید فضا را برای شنیدن حرف‌های این قشر باز کنند.

وی ادامه داد: به عنوان کسی که بیست سال در دانشگاه بودم می‌گویم اکثریت مطلق دانشجویان ما کشورشان را می‌خواهند و انقلاب را دوست دارند اما حرف‌هایی برای گفتن دارند. بنابراین باید پای حرف‌های آنان بنشینیم تا این گفتگو شکل بگیرد. حرف‌های آنها شنیده شود و به آنها پاسخ مناسب داده شود. قطعاً شکل‌گیری چنین گفتمانی ضروری است و بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.