شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#لندن#سفیر روسیه

سفیر روسیه در انگلیس:

روسیه به اصل عدم بکارگیری سلاح هسته ای پایبند است

روسیه به اصل عدم بکارگیری سلاح هسته ای پایبند است

سفیر روسیه در لندن تاکید کرد که این کشور از سلاح های هسته ای تاکتیکی در اوکراین استفاده نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، آندره کلین سفیر روسیه در انگلیس بر پایبندی مسکو به عدم بکارگیری سلاح هسته ای تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، سفیر روسیه در لندن طی گفتگو با شبکه اسکای نیوز گفت: پیروزی در جنگ هسته ای ممکن نیست و نباید چنین جنگی ابداً روی دهد. ما به شدت به این اصل پایبند هستیم.

کلین گمانه زنی ها درباره اینکه روسیه ممکن است از سلاح های هسته ای تاکتیکی در عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین استفاده نماید را به شدت رد کرد و افزود: جهان تضمین هایی را در اختیار دارد که روسیه به هیچ وجه از سلاح های هسته ای تاکتیکی در بحران اوکراین استفاده نخواهد کرد.

این در حالی است که آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که با توجه به تنش‌های موجود، آمریکا باید تمام تسلیحات هسته‌ای که در خارج از این کشور مستقر کرده را به قلمرو خود برگرداند.

آنتونوف گفت: در شرایط پرتنش فعلی و افزایش مخاطرات، کشورهای هسته‌ای مسئولیتی ویژه برای جلوگیری از تشدید تنش دارند. علاوه بر این، یک بار دیگر از واشنگتن می‌خواهم که تمام سلاح‌های هسته‌ای که در خارج از این کشور مستقر کرده را به خاک خود باز گردانده، زیرساخت‌های برون‌مرزی برای ذخیره و نگهداری آنها را از بین برده و رزماش شبیه‌سازی استفاده از این تسلیحات با دخالت نیروهای کشورهای غیرهسته‌ای که به عنوان بخشی از «رزمایش‌های مشترک هسته‌ای» ناتو انجام می‌شود را کنار بگذارد؛ رزمایش‌هایی که خلاف اصول اولیه معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای است.

اظهارات آنتونوف پس از انتشار گزارش نشریه پولیتیکو درباره اینکه آمریکا برنامه‌های خود برای انبار کردن نسخه به‌روزرسانی‌شده بمب هسته‌ای B۶۱-۱۲ را تسریع کرده است، مطرح شد.