سازمان ملل سوء قصد به جان عمران خان را محکوم کرد

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل سوء قصد به جان عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف و نخست وزیر سابق پاکستان را محکوم کرد. 

درپی تیراندازی یک مهاجم در روز پنجشنبه در محل تجمع صدها نفری از حامیان «عمران‌خان» رهبر حزب تحریک انصاف و نخست وزیر برکنار شده پاکستان یک نفر کشته و ۹ نفر زخمی شدند.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران در این باره گفت که نسبت به زخمی شدن عمران خان و چند شخصیت سیاسی دیگر بسیار هم نگران هستیم و هر گونه خشونت علیه سیاستمداران را به شدت محکوم می‌کنیم.

سخنگوی سازمان ملل با ابراز امیدواری برای بهبودی عمران خان و دیگر زخمی ها تاکید کرد اجرای تحقیقات کاملا شفاف درباره اتفاقی که امروز رخ داد، بسیار مهم است.

این مقام ارشد سازمان ملل همچنین ابراز امیدواری کرد این حادثه چالش جدیدی را برای وضعیت سیاسی پاکستان ایجاد نکند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از رسانه‌های پاکستانی، رهبران حزب تحریک انصاف اعلام کردند که عمران‌خان از یک عملیات ترور جان سالم بدر برده است. نیروهای امنیتی حاضر در محل یک مهاجم را بازداشت کردند.

درپی تیراندازی امروز در منطقه «وزیر آباد» چند نفر از فعالان حزب تحریک انصاف و از چهره‌های سیاسی این حزب نیز زخمی شدند و این حادثه تاکنون یک تلفات جانی داشته است.

گفته می‌شود عمران‌خان نخست وزیر سابق پاکستان نیز درپی تیراندازی زخمی شده اما وضعیت وی پایدار است و برای درمان به مکان امن منتقل شد.

یاسمین رشید، از رهبران حزب تحریک انصاف می‌گوید عمران خان از پای راست زخمی شده و وضعیت او خوب است. 

این حادثه همزمان با هفتمین روز از تظاهرات ضددولتی در پاکستان رخ می‌دهد که به رهبری عمران‌خان به سمت اسلام‌آباد در حال حرکت است.

«شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان حادثه تیراندازی در تظاهرات عمران‌خان را به شدت محکوم کرد و از مقامات امنیتی و انتظامی خواست تا تحقیقات فوری درباره عوامل این حمله انجام دهند.

عمران‌خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان برگزاری انتخابات زودهنگام را از دولت در این کشور مطالبه می‌کند و تهدید کرده که اگر مطالبه مخالفان پذیرفته نشود تظاهرات ضددولتی با ورود به اسلام‌آباد تبدیل به یک تحصن طولانی مدت خواهد شد.

رهبران دولت ائتلافی پاکستان پیشنهاد مذاکره را به جناح مخالف به رهبری عمران‌خان ارائه کرده و همزمان هشدار دادند که دولت هرگز اجازه هرج و مرج در کشور و محاصره پایتخت به بهانه تظاهرات و فعالیت‌های سیاسی را نخواهد داد.