شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بازار سرمایه

پاس گل به رقیب سرسخت بازار سرمایه

نرخ بهره رقیب سر سخت بازار سرمایه از نظر برخی کارشناسان بوده زیرا که معتقدند؛ هنگامی که سرمایه‌گذاری بدون ریسک با سوددهی بالا در بازار پولی امکان‌پذیر باشد، خرید و فروش سهم در بازار سرمایه هیچ جذابیت برای سرمایه‌گذاران ندارد.

پاس گل به رقیب سرسخت بازار سرمایه

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100- احسان مرادی، کارشناس بازار سرمایه درباره تصویب ۱۰ فرمان برای حمایت از سهامداران اظهار کرد: تمرکز بسته‌های حمایتی باید بر تعامل بین بازار پول و سرمایه باشد و نگاه مجزا به این دو بازار بی اثر است. این دیدگاه تنها مختص به بازار سرمایه نیست بلکه به شرایط اقتصادی کل کشور مربوط است. هنگامی که بانک‌ها ۲۵ درصد سپرده قبول می‌کنند و تا زمانی که اوراق گام ۲۰ همتی و با نرخ تنزیل ۲۷ الی ۲۸ درصد در حال معامله است، دیگر نمی‌توان از بازار سهام انتظاری برای رشد یا رونق داشت.

وی افزود: وزیر اقتصاد باید تعادل بین بازار پول و سرمایه را برقرار کند و تا هر زمانی که به یک بخش بها داده شود وضعیت به همین صورت باقی خواهد ماند. سازمان بورس و اوراق بهادار خواسته‌های خود را بیان کرده و در شرایط فعلی متولی این امر وزیر اقتصاد است. موضوع سوددهی بالا در بانک‌ها بسیار روشن و شفاف است، متصدیان امر یا واقعا در جریان نیستند یا اینکه نمی‌خواهند در جریان قرار بگیرند.

سود ۲۵ درصد بازار را به حاشیه برده است

مرادی مطرح کرد: هنگامی که سرمایه‌گذاری بدون ریسک با سوددهی بالا در بازار پولی امکان‌پذیر باشد، خرید و فروش سهم در بازار سرمایه هیچ جذابیت برای سرمایه‌گذاران ندارد. این موضوع نشانگر وضعیت نامناسب اقتصادی در کشور است و مسئله سود و زیان عده‌ی از خرید و فروش سهام در بازار سرمایه نیست، مسئله مشکلات جدی بنگاه‌های اقتصادی است که چرخه تولید را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 وی بیان کرد: در این بین، اما جلساتی با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار برای ارائه نظرات شرکت‌های تامین سرمایه جهت تعامل بهتر میان سازمان بورس و تامین سرمایه ها برگزار می‌شود. این جلسات به صورت دوره‌ای برگزار و نظرات تامین سرمایه‌ها برای بهبود شرایط صنایع مطرح می شود.

انتهای پیام/