شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جام جهانی#قطر

جام جهانی ۲۰۲۲ - قطر

خواننده ها برای هواداران به صف شدند/توریست ها بازی می کنند

خواننده ها برای هواداران به صف شدند/توریست ها بازی می کنند

مسئولان برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در کشور قطر امکانات تفریحی برای سرگرمی توریست هایی که به این کشور خواهند رفت را مرحله به مرحله معرفی می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، جام جهانی ۲۰۲۲ از ۲۹ آبان ماه جاری در کشور قطر آغاز می شود تا قاره آسیا برای نخستین بار میزبانی مهم ترین و تاثیرگذارترین اتفاق فوتبال ملی دنیا را بر عهده داشته باشد.

کشور قطر در حالی میزبانی این مسابقات را بر عهده گرفت که انتقادات از این انتخاب فیفا جنجال های زیادی را به همراه داشت. یکی از دلایلی که «سپ بلاتر» از جایگاه ریاست فیفا نیز برکنار شد اهدای میزبانی به قطر بود اما تلاش این کشور برای جلب رضایت اهالی فوتبال مانع از هرگونه جابجایی در میزبانی همسایه ایران شد.

کشور قطر با وجود وسعت کوچک خود بیشترین تعداد استادیوم را برای برگزاری بازی ها فراهم کرده است و تمام امکانات ممکن برای میزبانی از هواداران فوتبال را فراهم کرده است.

حالا مسئولان برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ در فاصله ۱۷ روز مانده به شروع این رقابت ها اسامی خوانندگانی را که قرار است در برنامه های تفریحی برای توریست ها و طرفداران فوتبال در قطر برنامه اجرا کنند را معرفی کرده است. حضور چند تن از پر طرفدارترین خوانندگان برای افزایش انرژی جمعی در سطح شهر دوحه قطعی شده است تا خوانندگان عرب در کنار همتایان آمریکایی و انگلیسی خود به برگزاری مراسم برای هواداران مشغول شوند.

همچنین فضای بزرگی در یکی از ساحل های قطر برای سرگرمی های متنوع هوادرانی که به این کشور می روند در نظر گرفته شده است. بازی های کامپیوتری، سرگرمی های فوتبالی و… و. در فضای بسیار بزرگی تعبیه شده است تا هواداران بازی کنند. فوتبال ۶ نفره با عنوان جام هواداران نیز برگزار می شود که این بازی ها در ورزشگاه یکی از اسپانسرهای فیفا انجام خواهد شد.

فضاهای تفریحی و فرهنگی کشور قطر برای برگزاری جام جهانی از ۱۹ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۸ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱) برقرار است و طرفداران فوتبال می توانند از امکانات موجود استفاده کنند.

تیم ملی فوتبال ایران در گروه B رقابت‌های جام جهانی قطر با تیم‌های ملی انگلیس، آمریکا و ولز هم گروه است. برنامه بازی‌های ملی‌پوشان فوتبال ایران به شرح زیر است:

* ایران - انگلیس؛ دوشنبه ۳۰ آبان؛ ساعت ۱۶:۳۰

* ایران - ولز؛ جمعه ۴ آذر؛ ساعت ۱۳:۳۰

* ایران - آمریکا؛ سه‌شنبه ۸ آذر؛ ساعت ۲۲:۳۰