شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یک هشتم نهایی#ایران؛#بزن#بریم#هشتم#نهایی

ایران؛ بزن بریم یک هشتم نهایی

ایران؛ بزن بریم یک هشتم نهایی

تیم ملی ایران در گروه B مسابقات جام جهانی باید با ولز، انگلیس و آمریکا برای صعود رقابت کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ پنجمین حضور تیم ملی فوتبال ایران در ۷ جام جهانی اخیر با یکی از بهترین نسل‌های این تیم رقم می‌خورد. مساله‌ای که باعث شده امیدواری‌های زیادی در خصوص صعود این تیم به مرحله بعد شکل گیرد.

تغییر سرمربی ایران در ماه سپتامبر فرصت کمی برای آماده‌سازی نهایی پیش روی این تیم گذاشته است. آیا این مساله باعث عدم موفقیت ایران می‌شود؟‌ شاید اما حضور کارلوس کی‌روش در ایران و نمایش‌های این تیم در دو بازی مقابل اروگوئه و سنگال نشان داده ایران می‌تواند موفق شود.

ایرانی‌ها امیدوارند آمریکا را شکست بدهند و با کسب نتایجی خوب در دو بازی دیگر (قبل از بازی مقابل آمریکا) به مرحله بعد صعود کنند اما اگر نتایج جور دیگری رقم خورده باشد ممکن است جذابیت دیدار ایران و آمریکا از بین برود.

سرمربی: کارلوس کی‌روش

او از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ سرمربی تیم ملی ایران بوده و حالا پس از حضور در کلمبیا و مصر به ایران برگشته. نظرات در ایران به دو دسته تقسیم شده. یک دسته کاملا موافق که کی‌روش را به شدت تحسین می‌کنند و دسته‌ای دیگر کاملا مخالف. سرمربی ۶۹ ساله ایران در جام جهانی در کانون توجهات قرار خواهد داشت.

ستاره‌ها: مهدی طارمی و سردار آزمون

مهدی طارمی، مهاجم پورتو پرتغال که روزهای بسیار خوبی را سپری می کند، امید اصلی تیم ملی برای گلزنی مقابل حریفان خواهد بود. همچنین آزمون از زمان حضور در لورکوزن هنوز نتوانسته خودی نشان دهد اما کماکان ستاره این است. این بازیکن ۲۷ ساله در ۶۵ بازی ملی خود ۴۱ گل به ثمر رسانده و سومین گلزن برتر تاریخ ایران است. توانایی‌های او در محوطه جریمه را فراموش نکنید.

نقطه ضعف: برخی اخبار خاکی از دو دستگی در رختکن است. آزمون از اسکوچیچ دفاع می‌کرد اما دیگر هم‌تیمی‌ها خواهان بازگشت کی‌روش بودند. با وجود آشنایی کی‌روش به جو تیم اما مدیریت این نظرات آسان نخواهد بود.

نقطه قوت: ایران ترکیبی متعادل، با تجربه، با خط حمله‌ای خوب و دفاعی سازمان یافته دارد. تعداد زیادی از بازیکنان از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هنوز در این تیم حضور دارند. بیرانوند در دروازه بی‌همتاست و آزمون و طارمی میانگین گلی تقریبا معادل یک گل در هر بازی دارند.

ترکیب احتمالی:

بیرانوند

محرمی – کنعانی‌زادگان – خلیل‌زاده– حاج‌صفی

نوراللهی – عزت‌اللهی – قلی‌زاده – جهانبخش

آزمون - طارمی

انتهای پیام/