شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بحرین#سایه

آیت الله قاسم:

همایش آل خلیفه در سایه سرکوب ملت بحرین برگزار می شود

همایش آل خلیفه در سایه سرکوب ملت بحرین برگزار می شود

رهبر شیعیان بحرین تاکید کرد که ملت این کشور تحت ظلم و ستم همه جانبه قرار دارد و همایش آل خلیفه با عنوان «همزیستی» در سایه سرکوب ملت و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین تاکید کرد که ملت بحرین تحت ظلم و ستم همه جانبه قرار دارد و همایش آل خلیفه با عنوان «همزیستی» در سایه سرکوب ملت و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برگزار می شود.

رهبر شیعیان بحرین، در بیانیه ای از چهره های برجسته دینی و مذهبی خواست در صورت شرکت در این همایش، شجاعانه نظرات خود را اعلام کنند.

وی افزود: امیدواریم که چهره های دینی که برای شرکت در این همایش دعوت شده اند، در مرحله بررسی نظرات و اعلام نتایج آن، نظر صریح خود را که حامی دین و حقوق بشر باشد و انسانیت و کرامت انسان را محترم بشمارد و مقدمه یک صلح واقعی که به ظلم ظالمین پایان دهد را اعلام کنند.

آیت الله قاسم تصریح کرد: چهره ها و علمای برجسته اسلامی و غیر اسلامی به این همایش دعوت شده اند تا ارزش و اهمیت آن را در افکار امت اسلامی بالا ببرند؛ زیرا راضی کردن ملت های اسلامی با نتایج این همایش از مهم ترین اهداف برگزاری آن است.

رهبر شیعیان بحرین ادامه داد: اگر نتایج این همایش برخلاف دین و عدالت و کرامت انسانی باشد و شرکت کنندگان نیز در تایید و تصویب این نتایج شریک باشند، آنها مسئول خواهند بود مگر اینکه به طور آشکار از برنامه ها و دستاوردهای اعلامی این همایش اعلام برائت کنند.

وی در بیانیه خود تاکید کرد: این همایش در راستای عادی سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی و ظلم بیشتر به ملت بحرین برگزار می شود که از ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، دینی، فرهنگی و انسانی زیر ظلم هستند و کیفیت زندگی در بحرین و مستندات سازمان های حقوقی داخلی و خارجی بهترین شاهد بر این موضوع است؛ البته عالمانی که شرکت در این همایش را می پذیرند باید در راستای امانتداری دینی و رعایت عدالت و مسئولیت پذیری و احترام به انسانیت انسان، یک موضعگیری شفاف و قاطع در راستای خدمت به حق و عدالت داشته باشند.