شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#واردات

تسهیل در صادرات و واردات محصولات کشاورزی با افزایش تراز تجاری بین ایران و هند

تسهیل در صادرات و واردات محصولات کشاورزی با افزایش تراز تجاری بین ایران و هند

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: ما خواستار افزایش تراز تجاری بین دو کشور ایران و هند هستیم و این امر با تسهیل در روند صادرات و واردات محقق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، شاهپور علائی‌مقدم رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، در دیدار و گفتگو با درمندرا سفیر کشور هند در تهران در محل سازمان، درباره روند صادرات محصولات کشاورزی از ایران به هند و همچنین واردات محصولات به کشورمان مطالبی را بیان کرد .

وی به روابط عمیق و دیرین دو کشور اشاره کرد و گفت: رابطه دو کشور ایران و هند همواره عمیق بوده و ما خواهان تعمیق و تحکیم ارتباط هستیم.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در ادامه بر ضرورت تسهیل در روند صادرات محصولات کشاورزی از جمله کیوی اشاره کرد و گفت: ما خواستار افزایش تراز تجاری بین دو کشور هستیم و این امر با تسهیل در روند صادرات و واردات محقق خواهد شد.

علائی‌مقدم با بیان این که هر دو کشور عضو کنوانسیون بین‌المللی حفظ نباتات هستند، بر انعقاد تفاهم‌نامه در حوزه استانداردسازی گواهی‌های بهداشتی قرنطینه‌ای بین دو کشور تاکید کرد.

وی افزود: پیگیری این موضوع روند صادرات و واردات را تسهیل خواهد کرد.

در ادامه این نشست، درمندرا سفیر کشور هند نیز با اعلام این که هدف از این نشست ارتقای روابط تجاری دو کشور در صادرات و واردات محصولات کشاورزی است، گفت: پیگیری و حل و فصل موضوعات مطرح شده از طرف سازمان حفظ نباتات کشور در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/