شهر خبر

رئیس جمهور عراق:

امیدواریم نشست الجزایر سرآغاز همکاری ها باشد

امیدواریم نشست الجزایر سرآغاز همکاری ها باشد

رئیس جمهور عراق ضمن ابراز امیدواری به اینکه نشست سران عرب در الجزایر سرآغاز همکاری ها باشد، اقدامات رژیم صهیونیستی برای تغییر شرایط در قدس اشغالی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق ضمن ابراز امیدواری به اینکه نشست سران عرب در الجزایر سرآغاز همکاری‌ها باشد، اقدامات رژیم صهیونیستی برای تغییر شرایط در قدس اشغالی را محکوم کرد.

وی با تاکید بر اینکه موضع عراق در قبال تشکیل کشور فلسطین در کل سرزمین خود، ثابت است، افزود: ما بار دیگر حمایت کامل خود را از لبنان برای پشت سر گذاشتن مشکلات خود تاکید می‌کنیم.

رشید یادآور شد: عراق بر حفظ تمامیت ارضی سوریه و حاکمیت این کشور و ضرورت تکمیل گفتگوهای سیاسی تاکید می‌کند و از همه طرف‌های می‌خواهد که به نزاع در یمن پایان دهند.

رئیس جمهور عراق ادامه داد: از همه تلاش‌ها برای حمایت از آشتی ملی لیبی حمایت و تاکید می‌کنیم که اتحاد عراقی‌ها عامل تعیین کننده ای در نابودی تروریسم بود.

وی عنوان کرد: ملت عراق بیش از هر زمان دیگری برای تثبیت پایه‌های دمکراسی عزم خود را جزم کرده است و دولت این کشور با چالش‌های زیادی مواجه است.

رئیس جمهور عراق اظهار داشت: امیدواریم که تلاش‌های دولت عراق با واکنش مثبت برادران عرب مواجه شود و با توجه به اینکه جهان در بحران به سر می‌برد و وظیفه ما این است که به وظیفه خود در کشورمان عمل کنیم.