شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#شبیه

هویت جسد مرموز پرواز تهران - فرانکفورت؛ شبیه ایرانی‌ها است؟ | به ما یک چاقوی میوه خوری و پیچ گوشتی کوچک نشان دادند ...

چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین تشریح کرد

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی اعلام کرد: هواپیمایی لوفت هانزا تا این لحظه هیچ مدرک و مستنداتی در خصوص پیدا شدن جسد در پرواز تهران-فرانکفورت لوفت هانزا به ما ارائه نکرده است و تصاویر جسد از سوی اینترپل شبیه ایرانی ها نیست.

لوفت هانزا

همشهری آنلاین. خدیجه نوروزی: سعید چلندری، سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در گفت و گو با همشهری آنلاین گفت: هواپیمایی لوفت هانزا تا این لحظه هیچ مدرک و مستنداتی در خصوص پیدا شدن جسد در پرواز تهران-فرانکفورت لوفت هانزا به ما ارائه نکرده است، الان ما مدعی هستیم و این ایرلاین باید ادعای خود را اثبات کند.

وی اضافه کرد: تصویر جسد ارائه سوی از طریق پلیس اینترپل (که دستیابی ما به این تصاویر مایه تعجب شرکت لوفت هانزا هم بود) شبیه ایرانی ها نیست و بعید به نظر می رسد این جسد داخل هواپیما و در آن فشار هوا فوت کرده باشد. 

چلندری افزود: ما هنوز منتظریم لوفت هانزا برای ادعایی که کرده اسناد و مستندات خود را ارائه دهد دال بر اینکه این جسد از این هواپیما پیدا شده است و این جسد هویتش ایرانی است و از ایران در این پرواز بوده است. تا این لحظه هیچ اطلاعاتی در این خصوص به ما ارائه نشده است. 

وی اظهار کرد: شرکت لوفت هانزا بلافاصله بعد از اینکه پروازهای خود را در روزهای پنجشنبه و جمعه لغو کرد، از روز شنبه پروازهای خود را برقرار کرد و پروازهای این شرکت آلمانی طبق برنامه در حال انجام است. 

چلندری در این خصوص که آیا این اتفاق منجر به این خواهد شد که این شرکت برای همیشه بخواهد با ایران قطع همکاری کند نیز گفت: هواپیمای جمهوری اسلامی ایران(هما) با تدابیری که در وزارت راه و شهرسازی اتخاذ شده، آمادگی دارد پرواز در هر مسیری را انجام دهد ولی لوفت هانزا به دلیل اینکه بازار خوبی که در ایران دارد بعید به نظر می رسد پروازهایش را قطع کند. پروازها در حال انجام است و تعامل خوبی بین طرفین وجود دارد. 

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام در این خصوص که چرا لوفت هانزا از ارائه مدارک خودداری می کند، توضیح داد: شاید به این نتیجه رسیدند که برای یک کشور دیگر بوده اما به ما اعلام نکردند. هم سازمان هواپیمایی کشور و هم وزارت امور خارجه پیگیر این ادعای لوفت هانزا هستند که اطلاعات متقن و تکمیلی برای ما ارسال شود. لوفت هانزا تاکنون به جز یک پارچه ای که روی زمین پهن کرده بود، یک چاقوی میوه خوری و یک پیچ گوشتی کوچک و یک کاور لباس (از کاورهایی موجود در لاندری تمام هتل‌ها و کیسه‌ای که لباس‌های کثیف را برای تحویل به خشکشویی در آن قرار می‌دهند که جالب این است مارک این کیسه آلمانی بود) و کپسول اکسیژن صادراتی چیزی به ما ارائه نداده است که این وسایل چیزی را ثابت نمی کند. حتی ثابت نمی کند جسد موجود در تصاویر ایرانی است.

وی با بیان اینکه صورت جسد شبیه ایرانی ها نیست، ادامه داد:  ظاهر این جسد موجود در تصاویر به گونه‌ای نیست که در آن شرایط هواپیما، ارتفاع و در دمای منفی ۶۰ درجه فوت کرده باشد چراکه جسد فردی که در آن اختلاف فشار هوا و به دلیل کمبود اکسیژن فوت کرده‌باشد، باید سیاه شود اما این جسد ظاهر یک مرگ طبیعی شبیه به سکته را دارد.

چلندری گفت: ما تصویر جسد را از طریق سایت ها گرفتیم ولی عجیب است که لوفت هانزا می گوید من تصاویر جسد را ندارم. لوفت‌هانزا مدارکی مبنی بر اینکه فرد فوت شده از فرودگاه امام در محفظه چرخ هواپیما مستقر شده ارائه نکرده‌ است.  فقط رییس ایستگاه لوفت‌هانزا در فرودگاه امام به عنوان نماینده این شرکت، برای ارائه توضیحات و اطلاعات، از آلمان به تهران برگشت و اطلاعاتی ارائه داد اما اطلاعاتی که ارائه شد بسیار ضعیف بودند.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام ادامه داد: در تصاویری که از جسد و آن وسایل همراه آن ارائه شد، عکسی از یک کیف پول وجود داشت که جزییاتی از آن ارائه نکردند و اعلام شد در این پول تنها دو سیم کارت وجود دارد و به جز آن چیزی در کیف پول نبوده‌ است. در خواست ما این بوده که سیم کارت را تحویل دهند تا بدانیم شماره تماس آنها برای کدام کشور است اما هیچ اطلاعاتی از آن دو سیم کارت هم نتوانستند به ما ارائه کنند.

وی تاکید کرد: به طور جدی موضوع را از وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی کشوری پیگری می‌کنیم. لوفت‌هانزا باید اطلاعات دقیق و ساعت فوت این جسد را اعلام کند و مدارکی ارائه دهد که این جسد را از پرواز بعد از فرودگاه امام از هواپیما خارج کرده‌ است .  

پروازهای خارج از برنامه برای خروج عده‌ای خاص از کشور

چلندری انتشار اخباری مبنی بر انجام پروازهای خارج از برنامه برای خروج عده‌ای خاص از کشور را هم رد کرد و گفت: تا به این لحظه هیچ پرواز اختصاصی از فرودگاه امام انجام نشده و تمام پروازها برنامه‌ای بوده که اطلاعات آن از طریق تابلو پروازی در انتشار عمومی می‌شود و پروازهای کارگو هم طبق روال انجام می‌شود.

طبق گفته این مسئول، به هیچ عنوان مسیر مجزایی برای انتقال برخی از مسافران در این مدت انجام نشده است و همه مسافران از مسیر مشخص ترمینال مسافری یا مسیرهای مشخص CIP و VIP عبور می‌کنند و این مسیرهای عبور در تمام فرودگاه‌های دنیا وجود دارند.

چلندری تاکید کرد: تمام اخبار و ادعاهایی منتشر شده در این باره، بی‌اساس و بی‌ارزش هستند.