شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#البرز#بانک#استان البرز

بانک اطلاعات نخبگان قرآنی در البرز ایجاد می‌شود

مجری طرح ملی تلاوت قرآن استان البرز گفت: برای نخستین بار بانک اطلاعات نخبگان قرآنی در این استان ایجاد می‌شود.

طرح ملی تلاوت قرآن «شباب‌الرضا‌(ع)»به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی طرح ملی تلاوت قرآن کریم، زهرا قمی، مجری طرح ملی تلاوت قرآن استان البرز، امروز، 11 آبان‌ماه در آستانه آغاز یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن «شباب‌الرضا‌(ع)» در کرج گفت: بانک اطلاعات نخبگان قرآنی، ویژه نوجوانی است که توانسته‌اند در سطح استانی و ملی رتبه‌هایی کسب کنند و قابلیت این اثرگذار را داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه تشکیل بانک اطلاعات نخبگان قرآنی ضمن ارتقای شاخص‌های قرآنی به رفع نیازهای قرآنی منجر می‌شود، افزود: فراهم کردن زمینه برای اثرگذاری نخبگان قرآنی در جامعه موضوعی نیست که تنها با اتکا به یک ارگان یا نهاد انجام شدنی باشد، بلکه نیازمند هم‌افزایی و تعامل با همه دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی خاصه درون استانی است.

مجری طرح ملی تلاوت قرآن استان البرز بیان کرد: دولت باید از جامعه نخبگانی استان حمایت کند زیرا حمایت دولت می‌تواند منجر به شکوفایی استعدادهای قرآنی در سطح ملی و بین‌المللی شود.

قمی تصریح کرد: رسالت نخبگان قرآنی در جامعه ارایه ایده‌های نو، خلاقانه و بن‌بست‌شکن است و می‌توانند الگویی در جامعه اسلامی باشند. در مقابل رسالت جامعه هم این است که افراد، منزلت و جایگاه نخبگان قرآنی را باور داشته و از آنان به نحو مطلوب استفاده کنند.

یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت «شباب‌الرضا» ویژه دختران گروه سنی ۱۰ تا ۱۵ سال و پسران در رده سنی ۸ تا ۱۵ سال با هدف کشف و پرورش استعدادهای نوجوان ایرانی به همت ستاد اجرایی طرح تلاوت شباب‌الرضا و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با مشارکت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام