شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مناظره

گنجی: چه کسی می‌خواهد جای جمهوری اسلامی بیاید؟؛ پهلوی، منافقین یا ... | زیدآبادی: نظام اصلاح نشود به چاه ویل می‌افتد

چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷

عبدالله گنجی در بخش پایانی مناظره «اعتراض دارم!» تاکید کرد که اغلب مردم دنبال اصلاح هستند و نه براندازی اما احمد زیدآبادی گفت که اگر نظام اصلاح نشود واقعا به چاه ویل گرفتار خواهد شد.

اعتراض دارم

به گزارش همشهری آنلاین، گنجی، مدیر مسئول روزنامه همشهری در بخش پایانی این مناظره گفت: اگر جمهوری اسلامی ایراد دارد، باید آن را اصلاح کنیم اما فراتر از جمهوری اسلامی سراب است. چه کسی می‌خواهد به اینجا بیاید و حاکم بشود، پهلوی یا منافقین با ۱۵ هزار ترور.

مدیرمسئول روزنامه همشهری ادامه داد: آیا برای شما سوال نمی‌شود که چرا اغلب مردم به اعتراضات نمی‌پیوندند، مساله ترس نیست، مگر کسی که می‌خواهد انقلاب کند نمی‌داند که ممکن است کشته شود. اغلب مردم نمی‌پیوندند، چون هوشمند هستند.

گنجی تاکید کرد: در ۴۵ روز گذشته با در نظر گرفتن تکرارها، مجموعا ۴۰۰ هزار نفر به خیابان‌ها آمده‌اند. این یعنی اغلب مردم دنبال اصلاح وضع هستند و دنبال براندازی نیستند. چون بسیاری از مردم می‌دانند، نتیجه براندازی چاه ویل است.

احمد زیدآبادی نیز در بخش پایانی صحبت‌های خود در این مناظره گفت: با توجه به وضعیت منطقه، مسائل بین المللی و شکاف‌های داخلی، به نظر من مساله براندازی بینهایت پرهزینه است، اما اگر حکومت اصلاح نشود، واقعا به چاه ویل گرفتار خواهد شد که در آن صورت، مسئول این اتفاق، دیگر کسانی نیستند که دنبال سرنگونی هستند، بلکه خود مقامات هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اگر مقامات بفهمند که وضعیت موجود دیگر قابل دوام نیست، اما بازهم بخواهند تعلل کنند و تصمیم نگیرند و چشم روی ضروریت‌های فوری جامعه ایران ببندند، مقصر هستند. بنابراین خود سیستم وظیفه دارد که نسبت به بازسازی خودش اقدام کند و من مطئن هستم که اگر سیستم این کار را انجام دهد، حتما با استقبال مواجه خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: به نظر من کسانی که به سرنگونی را تنها راه می‌دانند، همچنان در اقلیت هستند، اما سر و صدای آن‌ها زیاد است. در عموم جامعه خیلی‌ها دوست دارند جمهوری اسلامی اصلاح شود و نیازهای مردم برآورده شود تا ما بتوانیم از خطرات سهمگین پیش رو به سلامتی عبور کنیم.