شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#مدارس#مدارس تهران

زنگ استکبار ستیزی در مدارس تهران به صدا در آمد

زنگ استکبار ستیزی در مدارس تهران به صدا در آمد

امروز زنگ استکبار ستیزی در دبیرستان کدخدایی باحضور وزیر آموزش وپرورش نواخته شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ در روز 13 آبان 1357 دانش آموزان معترض تهرانی در حالی که مدارس را تعطیل کرده بودند، به سمت دانشگاه تهران حرکت کرده و به نشانه اعتراض در محوطه دانشگاه تهران تجمع کردند. این دانش آموزان پرشور که به همراه برخی دانشجویان و گروه‌هایی از مردم تجمع اعتراضی به راه انداخته بودند، هدف تیراندازی مأموران دولت جعفر شریف امامی قرار گرفته و کشته شدند و به منظور گرامی داشت شهادت این دانش آموزان روز 13 آبان به نام روز دانش‌آموز نامگذاری شد.

مدارس هر سال برای نشان دادن نفرت خود به استکبار جهانی آمریکا زنگی بخصوصی در نظر گرفتند. به همین منظور حجت الاسلام سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران درباره برنامه 13 آبان ماه اظهار کرد: زنگ استکبارستیزی چهارشنبه 11 آبان در مدارس سراسر استان تهران نواخته می‌شود.

وی گفت: در مراسم روز 13 آبان تهران، تعدادی از دانش آموزان و دانشجویان نیز قبل از سخنران اصلی مراسم به ایراد مواضع خود پرداخته و سپس قطعنامه قرائت می‌شود و پس از سخنرانی حرکت به سوی دانشگاه تهران، محل برگزاری نماز جمعه آغاز می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: برگزاری یادواره شهدای دانش آموز با حضور خانواده معظم شهدا و دانش آموزان منتخب و دیدار با خانواده معظم شهدای دانش آموز در استان تهران نیز در برنامه‌های13 آبان گنجانده شده است.

محمودی همچنین از انتشار تصویر شهدای دانش آموز به همراه بخشی از وصیت نامه شهدا و اجرای سرود همگانی دانش آموزی به مناسبت13  آبان خبر داد.

زنگ ملی استکبار ستیزی در تهران به صدا در آمد

زنگ ملی استکبارستیزی و گرامیداشت روز دانش آموز امروز چهارشنبه 11 آبان ماه و به صورت نمادین در دبیرستان شهید کدخدایی تهران به صدا درآمد و همزمان در تمام مدارس کشور طنین انداز شد. 

در این مراسم  یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، اصغرباقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از مسئولان حضور داشتند.

این زنگ توسط فرزند شهید "محمدسلمان امیراحمدی" نواخته شد.

انتهای پیام/