شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بارش برف#آبان#البرز#بارش باران

گزارش هواشناسی ۱۱ آبان ۱۴۰۱ / امروز کدام استان‌ها بارانی می‌شوند؟

سازمان هواشناسی در گزارش امروز ۱۱ آبان ۱۴۰۱ از بارش باران در ۱۳ استان خبر داد و پیش بینی کرد که در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و شمالی بارش برف خواهیم داشت.

گزارش هواشناسی ۱۱ آبان ۱۴۰۱ / امروز کدام استان‌ها بارانی می‌شوند؟

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور از بارش باران و تگرگ همراه با رعد و برق و وزش باد و گاهی شدید در برخی نقاط کشور خبر داد.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که امروز در خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، جنوب ایلام و شمال بوشهر رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق گیلان، مازندران، خراسان رضوی و نیمه‌جنوبی استان‌های مرکزی، قم و سمنان بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

پنجشنبه (۱۲ آبان) در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، غرب فارس، اصفهان، جنوب و شرق لرستان، یزد، خوزستان و کرمان رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقت و در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان و شرق تهران بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

جمعه(۱۳ آبان) در خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، کرمان، فارس و برخی مناطق بوشهر، هرمزگان، نیمه‌شمالی سیستان و بلوچستان، یزد و شرق سمنان بارش خواهیم داشت.

شنبه و یکشنبه (۱۴ و۱۵ آبان) در برخی نقاط سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و جنوب کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد.طی این مدت بارش تگرگ در دامنه‌های زاگرس همچنین بارش برف در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و شمالی دور از انتظار نیست.

وزش باد شدید روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۱ و ۱۲ آبان) در برخی مناطق غرب، جنوب غرب، مرکز و شرق و جمعه(۱۳ آبان) در جنوب، شرق و جنوب شرق موجب خیزش گردوخاک خواهد شد. دریای خزر و شمال خلیج فارس نیز چهارشنبه و پنجشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

احتمال بارش پراکنده در تهران

آسمان تهران فردا (۱۲ آبان‌) قسمتی ابری و گاهی وزش باد به‌تدریج افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۱ و روز جمعه (۱۳ آبان‌)قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز (۱۱ آبان ) اهواز و بندرعباس با دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و فردا (۱۲آبان) بندرعباس با دمای ۳۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان و طی امروز و فردا ارومیه با دمای ۱ درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.