شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شفافیت#مجلس#رئیس مجلس

قالیباف در پاسخ به نیک بین:

مجمع هر چه زودتر درباره طرح شفافیت تصمیم گیری کند

مجمع هر چه زودتر درباره طرح شفافیت تصمیم گیری کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه مجلس درباره طرح شفافیت به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته که آنان باید هر چه زودتر در این باره تصمیم گیری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جواد نیک بین در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۱ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی اظهارداشت: روز دانش آموز را تبریک عرض می‌کنم و به خودم و دیگر نمایندگان توصیه می‌کنم به این مسئله توجه داشته باشنمد که آینده کشور دست دانش آموزان است و باید مربیان قابل قبولی پرورش داده شده و در آموزش و پرورش به کار گرفته شوند.

وی بیان کرد: در شرایطی که بسیاری از جوانان بیکار هستند، در آموزش و پرورش شاهدیم که افراد بازنشسته به کار گرفته می‌شوند که این مسئله درست نیست.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس یازدهم داعیه دار شفافیت بود اما متأسفانه هنوز طرح شفافیت به جایی نرسیده است و باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: مجلس درباره طرح شفافیت وظیفه خودش را انجام داد و حتی ایرادات شورای نگهبان را اصلاح کرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر به دلیل اختلاف نظری که وجود داشت این مصوبه به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته که تقاضای ما آن است آنان این موضوع را در دستور کار قرار دهند، با سرعت تصمیم گیری کنند تا تکلیف در این باره مشخص شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره به کارگیری بازنشستگان گفت: اینکه فراخوان زده شود و مجدداً بازنشستگان به کار گرفته شوند با قانون مغایرت دارد.