شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#سوریه#تهران#مجلس

دیدار نایب رئیس گروه دوستی – پارلمانی سوریه و ایران با امیرعبداللهیان

دیدار نایب رئیس گروه دوستی – پارلمانی سوریه و ایران با امیرعبداللهیان

نایب رئیس گروه دوستی – پارلمانی سوریه و ایران که در راس گروهی از نمایندگان مجلس این کشور برای دیدار و گفتگو با همتایان خود در مجلس شورای اسلامی سرگرم دیدار از تهران هستند سه شنبه شب با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خانم هیفاء جمعه نایب رئیس گروه دوستی – پارلمانی سوریه و ایران که در راس گروهی از نمایندگان مجلس این کشور برای دیدار و گفتگو با همتایان خود در مجلس شورای اسلامی سرگرم دیدار از تهران هستند سه شنبه شب با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با یاد کردن از شهدای گرانقدر مقاومت خصوصا سردار بین المللی مبارزه با تروریسم، شهید سلیمانی، شهدای سوریه و دیگر شهدای محور مقاومت که با ایستادگی سوریه را از ورطه تروریسم داعشی رها کردند و با اشاره به نقش و جایگاه مجالس دو کشور در پیگیری توسعه مناسبات در  ابعاد مختلف همکاریهای فیمابین، ضرورت اجرایی سازی توافقات دو کشور در حوزه های اقتصادی را در سطح ظرفیتهای موجود مورد تاکید قرار داد.

خانم هیفاء جمعه نایب رئیس گروه دوستی – پارلمانی سوریه و ایران نیز در این دیدار با اشاره به روابط راهبردی دو کشور، قدردانی مردم و دولت سوریه از ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم سوریه در جنگ علیه تروریسم و افراطی گری را مورد تاکید قرار داد.

وی با ادای احترام به شهدای جنگ علیه تروریسم در سوریه، یاد و نام سردار بزرگ مقاومت شهید سلیمانی را در دل مردم سوریه به عنوان نماد فداکاری همواره زنده دانست و از این شهادت به عنوان نشانه داشتن دشمن واحد مردم دو کشور یاد کرد.

نایب رئیس گروه دوستی - پارلمانی سوریه و ایران با توجه به بازدید انجام شده از یکی از مراکز خانه خلاقیت در تهران، پیشرفت های علمی در کشورمان در حوزه های نانو، پزشکی، سلولهای بنیادی و صنایع را ستودنی دانست و آنرا مرهون مقاومت و ایستادگی مردم ایران در برابر تحریم های ظالمانه  ارزیابی کرد.

وی با اشاره به تخریب وجهه کشورهای محور مقاومت از سوی امپراتوری رسانه ای غرب، بر ضرورت تقویت جبهه رسانه ای مقاومت برای نشان دادن چهره واقعی و مواجهه با اکاذیب این امپراتوری رسانه ای تاکید کرد.

در این دیدار عباس گلرو نایب رئیس، خانم محمد بیگی و تیموریان از اعضای  گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/