شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#سیاه#وزارت#وزارت دفاع#کشتی

روسیه: عبور از کریدور امنیتی دریای سیاه غیر قابل قبول است

روسیه: عبور از کریدور امنیتی دریای سیاه غیر قابل قبول است

وزارت دفاع روسیه نسبت به عبور کشتی ها از کریدور امنیتی این کشور در دریای سیاه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، روسیه حرکت کشتی ها در کرویدور امنیتی دریای سیاه را اقدامی غیرقابل قبول توصیف کرد.

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه، پس از آنکه مشارکت خود را در توافقنامه غلات با میانجیگری ترکیه و سازمان ملل به حالت تعلیق درآورد، در بیانیه ای اعلام کرد: حرکت کشتی ها در امتداد کریدور امنیتی غیرقابل قبول است، زیرا سران اوکراین و فرماندهی نیروهای مسلح این کشور از این کریدور در جهت انجام عملیات نظامی علیه روسیه بهره می گیرد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه تاکید می شود که در شرایط فعلی، تا زمانی که طرف اوکراینی تعهدات دیگر مبنی بر عدم استفاده از این مسیر برای مقاصد نظامی را نپذیرد، هیچ بحثی در مورد تضمین امنیت هیچ چیزی در مسیر مشخص شده، مطرح نخواهد بود.

وزارت دفاع روسیه با این حال تاکید کرد که روسیه از این توافق خارج نمی‌شود، بلکه فقط آن را به حالت تعلیق درآورده است، اقدامی که مسکو روز شنبه درپاسخ به حمله پهپادی اوکراینی به ناوگان خود در دریای سیاه در پیش گرفت.

کاخ کرملین اوایل روز دوشنبه هشدار داد که بدون تعهدات امنیتی روسیه، توافق غلات به سختی امکان پذیر است و ماهیت متفاوتی به خود می گیرد که بسیار خطرناک تر و بدون تضمین خواهد بود.