شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مشهد#خراسان#سیلاب#خراسان رضوی#جمعه

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی:

رواناب و سیلاب برای برخی نقاط خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود

رواناب و سیلاب برای برخی نقاط خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود

مشهد ـ کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با ورود سامانه بارشی که تا جمعه در سطح استان خراسان رضوی فعال است رواناب و سیلاب پیش بینی می شود.

زهرا عنایتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، با ورود سامانه بارشی از عصر امروز علاوه بر افزایش سرعت وزش باد (گاهی وزش باد شدید)، افزایش ابرناکی و بارش‌های رگباری توأم با رعدوبرق (در نواحی مستعد بارش تگرگ) رخ خواهد داد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: این سامانه تا اوایل هفته‌ی آتی بتناوب و با شدت و ضعف در استان فعال خواهد بود. بطوریکه بیشترین حجم بارش‌ها برای نیمه شمالی از اواخر وقت امروز تا فردا و برای نیمه جنوبی و بخش‌هایی از مرکز از ظهر پنج‌شنبه تا جمعه همراه با روانآب و سیلاب پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: طی مدت فعالیت این سامانه در ساعات شب و اوایل صبح تشکیل مه و کاهش دید در غالب محورهای استان رخ خواهد داد. فردا کاهش محسوس دما (بویژه دمای روزانه) را خواهیم داشت.

عنایتی به وضع هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته پرداخت و افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ریوش با کمینه دمای ۶ درجه سلسیوس خنک‌ترین و داورزن با بیشینه دمای ۲۵ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: طی این مدت نوسانات دمایی در شهر مقدس مشهد بین ۱۰ و ۲۲ درجه سلسیوس گزارش شده است. بیشترین سرعت وزش باد و بیشترین میزان بارندگی به ترتیب از شهرستان‌های سبزوار ۴۰ کیلومتر بر ساعت و قوچان ۴.۷ میلی‌متر گزارش شده است.