شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزنه برداری

کوروش باقری: کارهای انجام شده برای وزنه برداری زنان غلط بود

کوروش باقری گفت: کار بانوان در فدراسیون قبلی استارت خورد اما کارهایی انجام شده بود که برخی غلط بود و برخی کارها نیز مضر بودند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، کوروش باقری مدیر تیم های ملی وزنه‌برداری درباره شرایط بانوان اظهار داشت: پتانسیل زنان زیاد است و تردید ندارم در آینده به موفقیت مردان می رسند و حتی بهتر می شوند. شرایط بانوان با مردان متفاوت است. راه زیادی داریم البته پتانسیل آن‌ها زیاد است و حتی اعتقاد دارم در آینده می‌توانند موفق تر از مردان عمل کنند.جای تشکر دارد که کار بانوان در فدراسیون قبلی استارت خورد اما کارهایی انجام شده بود که برخی غلط بود و برخی کارها نیز مضر بودند.

وی افزود: برخی‌ها اعتراضاتی داشتند، رکورد گیری گذاشتیم اما تعداد زیادی نیامدند که نشان می دهند وزنه‌برداری زنان خیلی گسترش پیدا نکرده است. در بانوان امکاناتی نداریم. ما کمبود وزنه‌بردار داریم . با تمام احترامی که مربیان زحمتکش دارم اما یک مربی باید خودش زیر وزنه سنگین رفته باشد و در مسابقات مهم شرکت کرده باشد تا بهتر بتواند اثرگذار باشد. مجبوریم در قسمت هایی کار کنیم که وقت و انرژی ما را می گیرد. به لحاظ زیرساخت و تجهیزات مشکلات ما زیاد است. الان نزدیک به ۷ تا ۸ سال است که هیچ تجهیزاتی به وزنه‌برداری اضافه نشده است.

باقری با اشاره به کسب مدال طلا در وزنه‌برداری زنان در قهرمانی آسیا توضیح داد: سه مدال طلای ارزشمند کسب شد اما رکورد برای من مربی مهم‌تر است. هورا نمی کشیم اما خوشحالیم و اما این واقعیت وجود دارد که در بخش بانوان رکوردها پایین است و فاصله ۱۵- ۲۰ کیلوگرمی با نفرات برتر آسیا و جهان داریم؛ با این حال به همین شکل پیش برویم ۱۸ ماه آینده مقداری فاصله کم می کنیم و کسب سهمیه هم دور از دسترس نیست. معتقدم اگر نگاه به مدال و کسب سهمیه المپیک نباشد، حضورمان بی فایده است.

باقری درخصوص تعداد نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان گفت: اگر همه خوب باشند هر هفت نفر می روند اما خود من فکر می کنم با دو، سه نفر شرکت کنیم. افزایش رکورد برای ما مهم است.

مدیر تیم های ملی وزنه‌برداری درخصوص شانس دختران برای کسب سهمیه المپیک پاریس نیز گفت: خیلی سخت است از الان پاسخ دهیم چون شرایط دختران متفاوت است‌. اگر الهام حسینی ۱۰ سال زودتر شروع می کرد، اتفاقات خوبی می افتاد. کسب سهمیه دور از دسترس نیست، اما انسجام قوی می خواهد. مشکلات قبلی باعث شده تا تمرکز فدراسیون روی برخی مشکلات دیگر باشد. من هیچ وقت فکر نمی کردم فدراسیونی ببینیم که به سال ۱۹۹۴ برگشته باشد. البته شاید آن موقع شرایط یک مقدار بهتر بود. با این حال امیدوارم انوشیروانی و سلیمی کمک کنند که در حوزه فنی دچار نقصان نباشیم. تردید ندارم شرایط رکوردی بانوان خیلی زود مثل مردان می شود اما باید زیر ساخت ها فراهم شود. دوست داشتیم ۳۱ سالن ساخته شده را ببینیم اما هر چه می بینیم، ۳۱ سالن را نمی بینیم.

انتهای پیام/