شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#حماس
ترکیه رهبران حماس را اخراج می‌کند؟

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ترکیه رهبران حماس را اخراج می‌کند؟

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند، محور اصلی سفر بنی گانتس وزیر جنگ اسرائیل به آنکارا گفت‌وگو بر سر ادامه حضور باقیمانده رهبران حماس در ترکیه خواهد بود.

اعتمادآنلاین|

سیدعماد حسینی- هفته گذشته رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند محور اصلی سفر بنی گانتس وزیر جنگ اسرائیل به آنکارا گفت‌وگو بر سر ادامه حضور باقیمانده رهبران حماس در ترکیه خواهد بود.

در مورد اینکه گانتس و خلوصی آکار در نشست محرمانه و پشت درهای بسته تا چه اندازه به توافق رسیدند، حرف و حدیث‌های مختلفی وجود دارد، اما از برآیند رویکرد سیاسی رجب طیب اردوغان این‌گونه برمی‌آید که آنکارا درخواست تل‌آویو را عملی خواهد کرد.

بر این اساس، ترکیه همان‌گونه که برای نزدیکی با عربستان و امارات متحده عربی فعالیت اخوان المسلمین مصر را در کشور به شدت محدود کرد، برای شاخه فلسطینی اخوان المسلمین نیز استثنایی قائل نخواهد شد و در آینده‌ای نه چندان دور رویکرد متفاوتی از این کشور در قبال مساله فلسطین حداقل نسبت به یک دهه گذشته شاهد خواهیم بود.

هم‌زمان با گرم شدن روابط آنکارا-تل‌آویو، دولت مصر از تعلیق مذاکرات عادی‌سازی روابط با ترکیه سخن گفت، اما مشخص نیست که تل‌آویو نیز بعد از تکمیل اعطای امتیازات از سوی اردوغان امتیازی به آنکارا خواهد بخشید یا خیر.