شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قوه قضائیه

آیت‌الله مقتدایی: قوه قضائیه و دستگاه‌های مسئول با اغتشاشگران قاطعانه برخورد کنند/سئوالات جوانان را باید پاسخ دهیم

 آیت‌الله مقتدایی: قوه قضائیه و دستگاه‌های مسئول با اغتشاشگران قاطعانه برخورد کنند/سئوالات جوانان را باید پاسخ دهیم

عضو مجلس خبرگان رهبری با محکوم نمودن اغتشاشات اخیر و حمله به حرم شاهچراغ، خواستار برخورد قاطع مسئولان با اغتشاشگران شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله مرتضی مقتدایی در درس خارج خود که در مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، در سخنانی با اشاره به حوادث اخیر کشور و با محکوم نمودن اغتشاشات حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) گفت: امروز دشمنان انقلاب اسلامی با مزدوران داخلی و افراد فریب خورده همفکری کرده اند که در کشور ایجاد اغتشاش و نا آرامی به وجود بیاورند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان این که اغتشاشات را به وجود آوردند تا زمینه حمله به حرم شاهچراغ را ایجاد کنند افزود: کشور را نا آرام کردند که بتوانند زمینه اهانت به مقدسات و در نهایت حمله به حرم حضرت شاهچراغ را فراهم بیاوردند و ما این اقدامات را محکوم می کنیم.

استاد حوزه علمیه با بیان این که به خاک و خون کشیدن، کودکان، زنان و مردم بی دفاع در حرم حضرت شاهچراغ جنایت بشری است بیان داشت: منشأ حمله به حرم مقدس، نا آرامی هایی بود که در کشور ایجاد کردند تا بتوانند در پرتو آن این جنایات عظیم و  ضد بشری را انجام دهند.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: از مسئولین و دستگاه های مربوطه به ویژه قضایی خواستاریم که با عاملین این جنایات برخورد کنند و آنها را به جزای اعمالشان برسانند.

آیت الله مقتدایی با بیان این که ملت بزرگ ایران و جوانان این مرز و بوم اهل اغتشاش و هتک و حرمت به دین، قرآن و اسلام نیستند گفت: مردم ایران احترام ویژه به حرم معصومین (ع) و امام‌زادگان دارند، وقتی که به حرمی وارد می شوند به نشان احترام در دیوار آن را می بوسند و تبرک می جویند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که جوانان سوال و خواسته هایی دارند که باید به آنها پاسخ داد افزود: ما وظیفه داریم با جوانان نشست داشته باشیم و آنان را راهنمایی کرده و راه صحیح و درست را نشان دهیم.

وی با بیان این که حوزه علمیه نیز در این زمینه وظیفه دارد ادامه داد: اگر جوانان مشکلاتی دارند باید  آن را بررسی کنیم و برای برطرف نمودن آن اقدام نماییم و اگر در توان ما نیست برای حل آن واسطه شویم و از مسئولان بخواهیم آنها را برطرف نموده و رضایتشان را جلب نمایند.

عضو خبرگان رهبری خطاب به مسئولان گفت: نباید نسبت  به خواسته های مردم نیازمند بی تفاوت بود، باید با جوانان نشست و گفت وگو و اقناع کرد و مشکلات را توضیح داد، چرا که بدانند، منشأ برخی مشکلات اتفاقات جهانی،  بین المللی و قابل حل نیست می پذیرند.

انتهای پیام/