شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ماست#تیم‌ملی

سجاد انوشیروانی: کمبود وزنه بردار و پشتوانه برای تیم‌ملی چالش جدی ماست

سجاد انوشیروانی: کمبود وزنه بردار  و پشتوانه برای تیم‌ملی چالش جدی ماست

سجاد انوشیروانی گفت: کمبود وزنه بردار و پشتوانه برای تیم‌ملی چالش جدی ماست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه برداری در نشست خبری با رسانه‌ها اظهار داشت: نتیجه گرفتن در وزنه برداری نیازمند زمان است من صحبت‌های علی حسینی را در مورد فرصت محدود برای آماده سازی تیم قبول دارم. نداشتن اردوی منظم و یک تیم منسجم از ضعف‌های وزنه برداری است. ما از حالا برای مسابقات آینده برنامه‌ریزی داریم حتما باید نسل پشتوانه در تیم‌ملی باشد. از زمان حضورمان خانم‌ها را در کنار آقایان برابر دیدیم و مطمئن باشید نتایج به دست آمده توسط بانوان وزنه بردار تکرار خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت سهراب مرادی قهرمانی المپیک نیز گفت: سهراب مرادی از مفاخر وزنه برداری است ولی به دلیل آسیب دیدگی که دارد مسابقات گزینشی را از دست داده ولی این مسابقه اصلی نیست و او هنوز برای مسابقات جهانی آینده که گزینشی اصلی است شانس کسب سهمیه المپیک را دارد ولی طبیعتا کار دشواری خواهد داشت.

انوشیروانی در ادامه بیان داشت: در بحث نسل پشتوانه باید برای تیم ملی پشتوانه سازی شود و این حمایت استمرار داشته باشد. وقتی استعدادی شناخته می‌شود باید برای آن برنامه داشته باشیم، وزنه برداری یک رشته آسیب‌زا است که ممکن است هر لحظه یک اتفاقی رخ بدهد بنابراین باید برای برطرف کردن جایگزین وزنه برداران از نسل جدید حمایت بیشتری صورت بگیرد. ما در این بحث واقعا دچار چالش جدی هستیم که باید آن را جدی بگیریم. حال وزنه برداری در استانها خوب نیست که دلایل مختلفی هم دارد ولی باید برای آن چاره بیاندیشیم. البته برای این چالش تدابیری اندیشیدیم که با کمک دولت و مجلس اقدامات موثری برداریم. خوشبختانه همه برای برطرف کردن مشکلات وزنه برداری هم سو هستیم.

وی در خصوص زمان برگزاری انتخابات فدراسیون وزنه برداری توضیح داد: انتخابات در اختیار وزارت ورزش است و نهاد تصمیم گیرنده آنجاست‌. ما حساسیت‌ها را انتقال دادیم تا هر چه سریعتر انتخابات فدراسیون برگزار شود و بتوانیم برای کسب کرسی در کنفدراسیون اسیا برنامه ریزی کنیم. وزارت ورزش و جوانان هم در تلاش است که هر چه سریعتر این اتفاق رخ بدهد و به زودی پروسه ثبت نام کاندیداها آغاز خواهد شد.

ادامه دارد...