شهر خبر

قدرت دفاعی ضرورت اجنتاب ناپذیر است اما حرف اول را دیپلماسی می زند

قدرت دفاعی ضرورت اجنتاب ناپذیر است اما حرف اول را دیپلماسی می زند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:ما که می‌دانیم برای مقابله با اصل موجودیت نظام جمهوری اسلامی توطئه‌های رنگارنگی وجود دارد، چرا سیاست داخلی خود در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را طوری تنظیم نمی‌کنیم که طراحان خارجی آن توطئه‌ها زمینه‌ای برای اجرا پیدا نکنند؟

چرا دافعه‌مان هزار برابر جاذبه‌مان است؟ چرا پرخاشگران را به میدان ‌داری و صحنه‌ گردانی می‌گماریم؟ چرا تصور می‌کنیم اگر حاکمیت در انحصار یک جمع محدود و یک سلیقه و یک تفکر باشد بهتر است؟

چرا از افکار متنوع صاحبان اندیشه و نظر و تجربه برای مدیریت کشور استفاده نمی‌کنیم؟ چرا رسانه ملی را به عرصه تجلی افکار تمام صاحبنظران وفادار به کشور و نظام قرار نمی‌دهیم؟

با چنین سیاستی که اکنون اِعمال می‌کنیم، هرگز نمی‌توانیم پشتوانه اصلی نظام و اقتدار کشور را که مردم هستند، حفظ کنیم. فقط با تغییر این سیاست انقباضی و روی آوردن به سیاست همگرائی در داخل، در منطقه و در سطح جهان است که می‌توانیم تمام تهدیدها را خنثی کنیم و روز به روز اقتدار کشور و نظام را افزایش دهیم.

قدرت دفاعی برای کشور یک ضرورت اجتناب ‌ناپذیر است ولی حرف اول را همیشه باید دیپلماسی هوشمند و برنامه‌ ریزی شده بزند. با این دیپلماسی است که می‌توانیم تهدیدها را خنثی کنیم.

23302