شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آموزش و پرورش

پارمیس همنوا در دبیرستان دخترانه پروین اعتصامی ایرانشهر کشته شد؟ | واکنش دستگاه قضا و آموزش و پرورش

آموزش و پرورش شهرستان ایرانشهر با صدور بیانیه ای کشته شدن یک دانش آموز در مدرسه پروین اعتصامی این شهرستان را تکذیب کرد.

جسد

به گزارش همشهری آنلاین، آموزش و پرورش شهرستان ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان پیرو ادعای دروغین رسانه های ضد انقلاب مبنی بر کشته شدن یک دانش آموز در مدرسه ای با نام پروین اعتصامی با صدور بیانیه ای به این خبر کذب واکنش نشان داد. 

در این بیانیه آمده است: در راستای جنگ شناختی ترکیبی و پروژه دروغین کشته سازی رسانه های معاند، یکی از کانال های معاند، کشته شدن یکی از دانش آموزان دختر با مشخصات «پارمیس همنوا» در دبیرستان دخترانه پروین اعتصامی را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده است.

آموزش و پرورش ایرانشهر تاکید کرده است: این ادعا از اساس کذب بوده است و در کل حوزه آموزش و پرورش ایرانشهر دانش آموزی با این مشخصات وجود نداشته و هیچ‌ دانش‌آموزی هم در شهرستان کشته نشده است.

مهدی شمس آبادی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان نیز امروز در گفت و با مرکز رسانه قوه قضاییه در رابطه با انتشار خبر کشته شدن یک دانش آموز به نام پارمیس همنوا در شهرستان ایرانشهر گفت: انتشار خبر کشته شدن دانش آموزی به نام پارمیس همنوا در شهرستان ایرانشهر کذب است و صحت ندارد. هیچ دانش آموزی در شهرستان ایرانشهر کشته و یا حتی برای تحقیقات احضار نشده است.

پروژه کشته‌سازی در روزهای اخیر به عنوان یک خط خبری و تاکتیک جنگ روانی از سوی شبکه های معاند پیگیری می شود تا با تحریک افکار عمومی مردم را خشمگین کنند؛ اما این پروژه ها و هشتگ سازی های متعدد یکی پس از دیگری شکست خورده و مردم در روزهای اخیر با اسناد ارائه شده از سوی منابع رسمی به خوبی با این شیوه رسانه های ضد انقلاب آشنا شده اند. 

نیکا شاکرمی یکی از این موارد بود که در شبکه های وابسته غربی و سعودی به ساخت شایعه درباره مرگ او پرداختند و با پخش تصاویرش در بخش‌های مختلف خبری و شبکه های اجتماعی تلاش کردند مرگ او را به حضور در اغتشاشات پیوند بزنند اما اسناد ارائه شده پس از بررسی های دقیق نشان داد این مطالب از اساس دروغ است.