شهر خبر

موضع گیری شیخ نعیم قاسم درباره ترسیم مرز دریایی

موضع گیری شیخ نعیم قاسم درباره ترسیم مرز دریایی

معاون دبیر کل حزب الله لبنان به موضع گیری درباره توافق ترسیم مرز دریایی با رژیم صهیونیستی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان به موضع گیری درباره توافق ترسیم مرز دریایی با رژیم صهیونیستی پرداخت.

وی افزود: لبنان طی روزهای گذشته دستاورد بی نظیری داشت.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه تاکید کرد: مقاومت موفق شد که دشمن صهیونیست را خوار کند.

شیخ نعیم قاسم افزود: روزهای آتی عظمت دستاوردی که لبنان در زمینه آزادسازی دریای لبنان و منابع گازی آن به دست آورد را ثابت خواهد کرد.

چند روز قبل هم سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرده بود: دستاوردی که در زمینه ترسیم مرزهای دریایی کسب شد، پیروزی بزرگ و تاریخی برای ملت، دولت و مقاومت لبنان است. مرزهای زمینی بین لبنان و فلسطین اشغالی توسط انگلیس و فرانسه ترسیم شده بود ولی مرزهای آبی ترسیم نشده بود. پس از سال‌ها سخن گفتن درباره وجود نفت و گاز در آب‌های جنوبی لبنان، ترسیم مرزهای دریایی نیازی اساسی برای لبنان بود. لبنان در سایه ترسیم مرزهای دریایی، بلوک‌های اکتشاف و استخراج نفت و گاز را تعیین خواهد کرد. مقاومت از زمان آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ تأکید می‌کرد که در ترسیم مرزهای دریایی جنوبی با فلسطین اشغالی دخالت نخواهد کرد و این کار به عهده دولت لبنان است و این رویکرد مقاومت، دلایل اعتقادی و سیاسی داشت. دولت لبنان بر خط ۲۳ به عنوان خط مرزی دریایی تکیه کرده است و مقاومت هیچ خط مرزی دیگری را در زمین و دریا تعیین نخواهد کرد. اگر دولت لبنان تصمیم می‌گرفت که خط ۲۹ را برای مرز دریایی به رسمیت بشناسد، مقاومت خود را ملزم می‌دید تا برای آزادسازی همه مساحت دریایی واقع در شمال این خط مبارزه کند. من به کسانی که درباره تعیین خط ۲۳ به عنوان خط ترسیم مرز انتقاد دارند و خواهان خط ۲۹ هستند، می گویم که به مبارزه خود ادامه دهید ولی بدون متهم کردن دیگران به خیانت و یا توسل به روش‌های دیگر.