شهر خبر

شاگردان کی‌روش به مصاف کدام تیم جایگزین می‌روند؟

اگر فدراسیون جهانی فوتبال دست به تعلیق فدراسیون فوتبال تونس بزند، دیدار دوستانه این کشور با ایران هم لغو خواهد شد.

شاگردان کی‌روش به مصاف کدام تیم جایگزین می‌روند؟

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

مشکل تونس دخالت دولت این کشور در فدراسیون فوتبال است؛ چیزی که فیفا روی آن خیلی حساسیت دارد و هر چیزی را ببخشد، این یک مورد را تحمل نمی‌کند. کمیل دگویچه، وزیر ورزش این کشور در صحبت‌های اخیر خود چندین مرتبه از احتمال انحلال فدراسیون فوتبال کشور حرف زده و در همین راستا فیفا از او خواسته به‌طور صریح در این رابطه توضیح بدهد.

تونس در گروه D با استرالیا، فرانسه و دانمارک همگروه است اما درصورتی که وزارت ورزش و دولت تونس نتواند فیفا را متقاعد سازد، این تیم شانس حضور در قطر را از دست خواهد داد. طبق معمول گزینه‌ای برای جانشینی تونس مطرح شده ازجمله ایتالیا و اوکراین یا اینکه بازی‌های این گروه با ۳ تیم برگزار شود. فیفا اخیرا فدراسیون فوتبال زیمبابوه و کنیا را به همین دلیل محروم کرده است.

اگر فدراسیون جهانی فوتبال دست به تعلیق فدراسیون فوتبال تونس بزند، دیدار دوستانه این کشور با ایران هم لغو خواهد شد و شاید به‌جای آن بازی با روسیه در دستورکار قرار بگیرد؛ روس‌ها که از همه‌جا و همه مسابقات ورزشی بین‌المللی محروم‌اند و اصرار به انجام این دیدار دوستانه دارند. آنها در کشتی، تکواندو و چند رشته دیگر اقدام به راه‌اندازی تورنمنت‌هایی به میزبانی خودشان کرده و ‌بدشان نمی‌آید در فوتبال هم با ایران بازی کنند.