شهر خبر

برگزاری نشست های B۲B بین دانش بنیانهای گیاهان دارویی و تجار خارجی

برگزاری نشست های B۲B بین دانش بنیانهای گیاهان دارویی و تجار خارجی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های گیاهان دارویی معاونت علمی‌وفناوری از برگزاری نشستهای B۲B در حاشیه نمایشگاه گیاهان دارویی بین دانش بنیانهای ایرانی و تجار و سرمایه گذاران خارجی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سیف سهندی با بیان اینکه در بخش بین‌المللی ششمین نمایشگاه و جشنواره گیاهان دارویی، فراورده های طبیعی و طب سنتی هیات‌های تجاری ازکشور های مختلف حضور می‌یابند، گفت: عراق، عمان، روسیه، ازبکستان، افغانستان، صربستان و بلاروس از جمله کشورهایی هستند که در این نمایشگاه حضور دارند.

وی اظهار کرد: برای تعاملات بیشتر شرکت‌های ایرانی و طرف خارجی جلسات مختلفی را در نظر گرفتیم و طی این جلسات، شرکت‌های داخلی توانمندی‌های خود را عرضه می‌کنند و از طرف خارجی نیز نیازها اعلام خواهد شد تا طی برگزاری جلسات B۲B، به توافقاتی جهت تعاملات فناورانه برسند.

سهندی برگزاری کارگاه‌های آموزشی بین‌المللی با هدف آشنا کردن شرکت‌های دانش‌بنیان با بازارهای صادراتی را از دیگر برنامه‌های جنبی این نمایشگاه مطرح کرد.

وی اضافه کرد: در این راستا شرکت‌های مدیریت صادرات در حاشیه نمایشگاه حضور دارند تا علاوه بر بررسی شرکت‌ها و نفرات خارجی برای تعاملات فناورانه، چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر ورود به عرصه بین‌المللی را رفع کنند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های گیاهان دارویی تاکید کرد: برای تعاملات فناورانه در حوزه گیاهان دارویی نیز برنامه‌هایی با کشورهایی نظیر ونزوئلا و ایتالیا خواهیم داشت تا بعد از نمایشگاه جلسات مذاکره ادامه یابد. تصور ما این است که بین ۱۰ تا ۱۵ جلسه B۲B داشته باشیم.

به گزارش مهر، ششمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران، از فردا سه‌شنبه، ۱۰ تا جمعه ۱۳ آبان‌ماه در محل مصلای بزرگ امام خمینی تهران برگزار می‌شود.