شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوخت#قاچاق
جزییات توقیف نفتکش حامل سوخت قاچاق /  نفتکش توقیفی سرشبکه یک باند قاچاق سازمان یافته است

جزییات توقیف نفتکش حامل سوخت قاچاق / نفتکش توقیفی سرشبکه یک باند قاچاق سازمان یافته است

بیش از ۱۱ میلیون لیتر سوخت قاچاق در خلیج فارس توسط رزمندگان نیروی دریایی سپاه کشف و ضبط شد.

اعتمادآنلاین|

سردار عباس غلامشاهی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه گفت: بیش از ۱۱ میلیون لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل در خلیج فارس توسط رزمندگان منطقه یکم نیروی دریایی سپاه کشف و توقیف شد.

به گزارش ایسنا به نقل از سپاه نیوز، فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه گفت: کشف و توقیف شناور حامل قاچاق سوخت در این مرحله با رصد و اشراف اطلاعاتی هوشمندانه توسط رزمندگان منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران در موقعیت آبراه تنگه هرمز از یک نفتکش متعلق به یک کشور خارجی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه نفتکش مذکور با هماهنگی مقام قضایی توقیف شده است، گفت: در این رابطه ۲۱ نفر خدمه نفتکش متخلف دستگیر و به مقام قضایی ارجاع شدند.

سردار غلامشاهی افزود: این نفتکش، سرشبکه یک باند قاچاق سازمان یافته است که سوخت را از شناورهای سبک دریافت می‌کرد.

فرمانده منطقه یکم نیرودریایی سپاه گفت: این نفتکش متخلف تحت نظر رصد اطلاعاتی هوشمندانه قرار داشت و بعد از تحویل کامل سوخت قاچاق از شناورها، توسط دلاوران از جان گذشته منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

دریادار غلامشاهی افزود: حجم سوخت قاچاق در این نفتکش معادل حدود ۱۱۰ شناور سبک و پنج هزار و ۵۰۰ وانت نیسان تخمین زده می شود.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: با توجه به تأکید سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه مبنی بر برخورد جدی و قاطع نیروی دریایی سپاه با قاچاق سازمان یافته و مخرب اقتصاد کشور ، همه ما برای اجرای کامل این مأموریت آماده ایم.