شهرخبر

عمویی در گفتگو با مهر:

وضعیت دسترسی مردم به خدمات اینترنتی در کمیسیون امنیت ملی بررسی شد

وضعیت دسترسی مردم به خدمات اینترنتی در کمیسیون امنیت ملی بررسی شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: معاون وزیر ارتباطات در جلسه این کمیسیون حاضر شد و به تشریح وضعیت دسترسی شهروندان به خدمات اینترنتی پس از تحولات امنیتی اخیر پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این جلسه امیر محمدزاده لاجوردی معاون وزیر ارتباطات و رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت به تشریح وضعیت دسترسی شهروندان به خدمات اینترنتی پس از تحولات امنیتی اخیر پرداخت و توضیح داد که پس از شرایط اخیر، نرم افزارهای داخلی از لحاظ فنی توانسته‌اند نیازهای بخش زیادی از جامعه را پاسخ دهند.

وی بیان کرد: طبیعتاً کاربران پیام‌رسان‌ها و شبکه‌اجتماعی ایرانی افزایش یافته است و در نتیجه بخش اصلی از پهنای باند کشور در اختیار نرم افزارهای داخلی قرار گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین لاجوردی برنامه‌های این وزارتخانه در حمایت از کسب‌وکارهای داخلی در نرم‌افزارهای بومی را هم تشریح کرد که از جمله آنها ارائه امکانات ویژه فروشگاهی و امکان کسب‌درآمد در ازای تولید محتوا و اقدامات مشابه در جهت حفظ امنیت اطلاعات کاربران بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به بررسی طرح تأسیس سازمان حفاظت اطلاعات قوه قضائیه در این کمیسیون، گفت: همچنین در این جلسه بخشی از طرح تأسیس سازمان حفاظت اطلاعات قوه قضائیه در بندهای «ت» تا «چ» ماده یک این طرح بررسی شد. بر اساس موارد مورد بررسی، امنیت فیزیکی اماکن و اسناد قضائی و امنیت فردی زندانیان و متهمان در مراجع قضائی بر عهده این سازمان خواهد بود.

به گفته وی، رسیدگی به سایر بندها و مواد این طرح در کمیسیون در هفته‌های آینده ادامه خواهد داشت.